פג שנולד בתהליך פונדקאות, בנם של שגריר ישראל בסרביה, יוסי לוי, ובן זוגו, מת הלילה (חמישי) בנפאל.

ההודעה על התינוק שנפטר, בן יומיים בלבד, נמסרה ע"י משרד החוץ. מהמשרד נמסר כי הפעוט שהה יחד עם תשעה תינוקות נוספים באוהל שטח שהוקם כדי לשמור עליהם, מאחר ובית החולים האזורי ניזוק ברעש האדמה האחרון. ללוי ובן זוגו נולדו צמד תאומים בתהליך הפונדקאי, אך באופן מצער אחד מהם לא שרד

לוי, שנמצא בנפאל, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "צר לי וכואב לי לבשר בשורה קשה. השמחה שלנו על הולדת התאומים מהולה בעצב. הבן שלנו לא שרד את הלילה הראשון שלו באוהל הפגים בקטמנדו. הוא מת על מיטה זרה, פעוט קטנטן שלא מלאו לו יומיים. אני מבקש ממנו כל העת סליחה. אנא הימנעו מהודעות תנחומים. נעשה הכל כדי שהבת תגיע הביתה מהר, שלמה ובריאה".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) התבטאה אמרה בעקבות ההודעה על מותו של הפעוט: "הכתובת הייתה על הקיר. פטירתו של תינוק שנולד בלידה מוקדמת בנפאל לצערנו העצום אינה מפתיעה ואף הייתה צפויה. האדמה בנפאל ממשיכה לרעוד ויש עוד כמאה תינוקות הצפויים להיוולד בתנאי השדה הקשים השוררים בנפאל".

ורבין קראה למשרדים המעורבים בעניין לאפשר לכל פונדקאית שמעוניינת להגיע לישראל לעשות זאת עוד היום: "במידה והן אינן רוצות להגיע לישראל יש לסייע להן להגיע למקום מבטחים חלופי ולנהוג בהן גם כבנות אדם, אך גם כאילו היו ישראליות הזקוקות לסיוע הרשויות. זה הדבר האנושי והנכון לעשות.

רק בשבוע שעבר הורגשה רעידת אדמה נוספת בנפאל. מהמכון הגיאולוגי האמריקאי נמסר על רעש בעצמה של 5.7 פגעה כ-76 קילומטר ממזרח לבירת קטמנדו. תושבים רבים עדיין מתקשים למצוא מקום ללון בו לאחר שהאסון פקד לראשונה את קטמנדו לפני כחודש. כמו כן, מספר משפחות שביצעו בנפאל תהליך פונדקאות נמצאות עדיין באזור ומקוות להגיע במהרה לישראל.