מלפגת הצדק והפיתוח של נשיא טורקיה עשויה לקבל מכה קשה בבחירות לפרלמנט הצפויות להיערך במדינה בחודש יוני ולהאלץ בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות להרכיב ממשלת קואליציה או ממשלת מיעוט, כך עולה מסקר פרטי שהוזמן ע"י עסקים בטורקיה ופורסם בעיתנוות המקומית.

חברת הסקרים קונדה, הנחשבת אמינה ומדויקת בחיזוי תוצאות בחירות בטורקיה,  הראתה כי התמיכה במפלגת הצדק והפיתוח יורדת  מ-49.8% לפחות מ-40.5% מקולות המצביעים, כך דיווחו בנקאים שעיינו בסקר, שרוב פרטיו נותרו חסויים.



 
הסקר אף מראה שמפלגת העם הדמוקרטית הכורדית תעבור את אחוז החסימה (העומד על 10% מקולות הבוחרים) ותיכנס לפרלמנט, דבר שעשוי לשים את המפלגה בעמדה של לשון המאזניים. 

אם תוצאות הסקר יתבררו תחזית מדויקת, מדובר בפעם הראשונה מזה עשור בו מפלגת הצדק והפיתוח לא תהיה מסוגלת להרכיב ממשלה חד מפלגתית. מומחים מנמקים את התוצאו תהעגומות עבור מפלגתו של ארדואן במצב השווקים המעורער בטורקיה. 

הדבר גם עשוי להקשות על המפלגה  להעביר את השינויים החוקתיים מרחיקי הלכת אותם מתכנן ארואן להעביר, שינויים שיהפכו את טורקיה מדומוקרטיה פרלמנטרית לרפובליקה נשיאותית. 

מנגד, חוזה הסקר, כי האופוזיציה בטורקיה לא תצליח למנף את היחלשות מפלגת הצדק והפיתוח להגדלה משמעותית בכוחה ובטח שלא להחלפת השלטון. מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, מפלגת העם הרפובליקנית, מחזיקה רק ב-29% מקולות הבוחרים .