הפלסטינים תוקפים היום (שבת) את יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטיני, ג'בריל רג'וב, ומגנים את החלטתו לחזור בו מהדרישה להדיח את ישראל מפיפ"א.

בקריקטורות שפורסמו ברשתות החברתיות מוצגת תמונה של בנו של רג'וב, תחת הכיתוב: "בנו ראמי קיבל דרכון ישראלי", כסמל לבגידתו של יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטיני בפלסטינים. קריקטורות נוספות מציגות את רג'וב כשהוא מקבל כרטיס אדום וכשהוא "רוקד לצלילי היהודים".

גם בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין התייחסו הבוקר להתנהלותו של רג'וב, גינו את ההחלטה הפלסטינית וביקשו לחקור את האירוע. בהודעה לתקשורת הפלסטינית שצוטטה בסוכנות הידיעות מען נאמר כי "זו חריגה מהערכים, העקרונות והמאמצים שלנו לחשוף את פרצופו האמיתי של הכיבוש ולבודד אותו ממוסדות הבינלאומיים".



תעודת הזהות של בנו של רג'וב, סמל לבגידה. צילום מסך


בחזית קראו לישיבת חירום של אש"ף, על מנת "לסגור חשבון" עם הגורמים האחראים להחלטה. החזית העממית קראה בנוסף לחקור את רג'וב באופן מידי על עמדתו בנושא ועל הדברים שנעשו במהלך ישיבת פיפ"א. "עמדה זו היא סטירת לחי מצלצלת לדם השהידים, אלפי האסירים והפצועים וגם לספורט הפלסטיני", נאמר בהודעה.

לדברי החזית העממית: "מדובר בצעד שמלבין את פני הכיבוש המכוער ומזכה אותו מפשעו נגד בני העם שלנו", הם הוסיפו כי ההחלטה שלא לבקש להסיר את ישראל מנוגדת לעמדת הקולקטיב הלאומי וכן לעמדת כל החופשיים בעולם, כמו גם לתנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל, "שנאבקו עד הרגע האחרון" ואף פרצו למבנה של פיפ"א על מנת לגרש את ישראל ממוסדות הספורט.

"העמדה הזו מציבה סימני קריאה רבים לפני המאבק הפלסטיני להצטרפות למוסדות בינלאומיים אחרים", הצהירו בארגון החזית העממית. בנוסף לכך, אנשי הארגון קראו להמשיך במאבק ובלחצים על ישראל: "לקבל החלטות רק באמצעות חזרה להנהגה ולא בצורה אינדיבידואלית".

במקביל לכך, במשרד החוץ העריכו אמש כי מוקדם לשמוח אודות החזרה של הפלסטינים מבקשתם, ואמרו כי הקרב הספורטיבי הבא יהיה על האולימפיאדה. גורמים בישראל הוסיפו ואמרו כי כישלונם של הפלסטינים בפיפ"א תורם להרתעה הישראלית. הם הדגישו כי הם מקווים שהפלסטינים הבינו שישראל יודעת לגבש מהלכים בינלאומיים.