המשטרה ברוסיה פיזרה מצעד גאווה שהתקיים במרכז מוסקבה היום (שבת), ועצרה כ-20 בני אדם, כולל פעילים אנטי-להט"בים שתקפו את הצועדים. הצועדים ביקשו רשות לערוך את מצעד הגאווה היום, אך הרשויות במוסקבה לא אישרו את הבקשה, בשנה העשירית ברצף - ריטואל חוזר שהפך לסמל העוינות של הרשויות ברוסיה להבעת תמיכה של הציבור בזכויות להט"ב במדינה.
חוק משנת 2013 נגד "תעמולה גאה" עורר סערה בקרב פעילי זכויות אדם ברוסיה ובמערב, אך רוב העם הרוסי תמך בחוק או שהצהיר כי יש לו רגשות שליליים כלפי הקהילה הגאה, מה שמשקף את השפעתה של הכנסייה האורתודוכסית על הציבור הרוסי, בין השאר.
פעילי הקהילה הגאה שנפגשו בכיכר טברסקאיה, ליד מרכז הבירה, היו מעטים לעומת השוטרים הרבים שמילאו את הכיכר מבעוד מועד. "זו הפקרות של רשויות מוסקבה ורוסיה - מה שקורה כאן זו הפקרות מוחלטת", אמר ניקולאי אלכסייב, פעיל בולט לזכויות להט"ב, כשהוא נגרר לתוך ניידת משטרה וידו מדממת. "אנחנו רק מנסים לערוך פעולה שקטה למען זכויות אדם".


מהומות אלימות במרכז מוסקבה. צילום: רויטרס
 

שני פעילים פרו-להט"ב, שרכבו על אופניים ונפנפו בדגל צבעי הקשת של הקהילה הגאה, הותקפו על ידי פעילים אנטי-להט"ב והורדו מהרחוב. עוד כמה מהצועדים הצליחו להחזיק את דגל הגאווה לזמן קצר, שעליו נכתב "עשו אהבה לא מלחמה", אבל גם הם הותקפו והמשטרה קרעה את הדגל מידיהם.