יום לאחר שהדגיש את חשיבותו של תהליך שיקום רצועת עזה,צפוי היום (שני) שר החוץ הגרמני  פראנק - וואלטר שטיינמאייר, להגיע לביקור קצר ברצועת עזה. 



שטיימאיייר מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מדינאים זרים שביקרו ברצועה לאחר מבצע צוק איתן, בהם שרי החוץ של נורבגיה, אירלנד, ספרד ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני.

כמו יתר המדינאים שביקרו בעזה, שטיינמאייר לא ייפגש עם בכירי ארגון חמאס. מדיניות האיחוד האירופי היא לא לבוא במגע עם ארגון הטרור עד שיסכים להכיר במדינת ישראל ולקבל על עצמו את ההסכמים הקיימים בין הישראלים והפלסטינים. ישראל עצמה לא מביעה כל התנגדות לביקורים הללו כל עוד לא מתקיימים דיונים עם בכירי חמאס.

"עלינו לבחון את האופציות שיאפשרו את חידוש המשא ומתן עם הפלסיטנים" אמר שטיינמאייר אתמול במהלך צילומים משותפים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "המצב בעזה מאוד מאוד קשה" הוסיף שר החוץ הגרמני. "אנו חושבים על ביטחון ישראל, שקשור בקשר הדוק לשגשוגה של רצועת עזה". 

 בפתח פגישתם של ראש הממשלה ושר החוץ הגרמני התייחס נתניהו לנושא האיראני ואמר כי "איראן מתערבת בחזיתות רבות במזרח התיכון, זה מה שהיא עושה ללא נשק גרעיני. ההסכם הזה ייתן לאיראן בעוד כמה שנים פצצות גרעיניות רבות. לכן, צריך להגיע להסכם טוב יותר".

נתניהו התייחס גם לקיפאון במו"מ עם הפלסטינים ולהחלטת הפלסטינים לחזור בהם מהדרישה לסילוק ישראל מפיפ"א: "דיברנו על המו"מ הפלסטיני. הדרך היחידה היא שיחות ישירות. אני מאמין שהפתרון הוא שתי מדינות לשני עמים".