לא שלום, לא חבר ואפילו לא סקס או פורנו.


הילדים של היום הרבה יותר חנונים ממה שאתם חושבים ומשתמשים במילים הלקוחות מתוך עולם הרשתות החברתיות. ה"שפה" הדיגיטלית החדשה ועולם המושגים החברתי אומץ על ידי הילדים במהירות הבייט.



בכל שנה מקיימת תוכנית הבוקר של תחנת הרדיו הבריטית BBC Radio 2 תחרות סיפורים קצרים בין ילדים. תקנון התחרות דורש מהילדים לכתוב סיפור קצר בן 500 מילים. לתחרות התקבלו 120,421 סיפורים קצרים. 



המספר העצום של כותבי הסיפורים מראה שכתיבה וסיפורים הם לא תחומים שנעלמו בעקבות הופעת העולם הדיגיטלי. מצד שני, הילדים מושפעים מהעולמות בהם הם חיים, ובשנים האחרונות הילדים גדלו אל תוך עולם של רשתות חברתיות, לייקים והצבעות, ומובן שרוב הסיפורים עסקו בתחומים אלו.



על פי המחקר, המילה הפופולרית ביותר היא Hashtag והסימון שלו #. אותו סימול שמשתמשים בו ברשתות החברתיות לתיוג נושאים (תשאלו את אסי עזר).


המילים הבאות בתור הן יותר פיתוחי שפה: סלפי ואימוג'י. גם אחריהן המילים הפופלריות ביותר הן לא כל כך מילים אלא מותגים מתוך עולם הרשתות החברתיות Youtube, Snapchat, Whatsapp.  



המחקר שבדק את הסיפורים בוצע על ידי אוניברסיטת אוקספורד בשיתוף השדרן ומנחה תוכנית הבוקר כריס אבנס. אבנס אמר בראיון קצר באתר BT הבריטי שהמחקר מצא שהילדים מאוד יצרתיים ושהם נמצאים בקדמת הבמה בכל הקשור להתסגלות ואימוץ שפה וחדשנות.