חודש לפני תאריך היעד להשגת הסכם גרעין בין המעצמות לאיראן, פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית טוענים שטהרן הגדילה את מלאי הדלק הגרעיני שלה ב-20 אחוזים במהלך 18 החודשים האחרונים בהם התקיים המו"מ בין הצדדים. מדובר בסתירה לטענת הממשל האמריקאי שתכנית הגרעין האיראנית הוקפאה בתקופה זאת. 

הניו יורק טיימס מדווח כי גורמים במערב ומומחים לא מבינים מדוע גדל מאגר הדלק. אפשרות אחת היא שאיראן נתקלה בקשיים טכניים שמנעו ממנה מלהמיר את האורניום המועשר למוטות דלק לכורים, שעלולים להיות שמישים לייצור נשק גרעיני. אפשרות נוספת היא שהגדלת המלאי נעשתה במכוון לצורך השגת ייתרון אם המו"מ עם המערב ייכשל. 
עם זאת, בדוח של סבא"א נטען כי אין ראיות שאיראן מתקדמת לעבר ייצור נשק גריעיני ושהרפובליקה האיסלאמית עצרה את העבודות במתקנים שיכולים להביא ליכולת ליצירת פצצה. 

על פי ההבנות שהושגו בלוזאן, בהסכם הסופי תורשה איראן להחזיק מלאי של 300 ק"ג של דלק גרעיני - פחות מהדרוש ליצירת פצצה אחת. לכן, איראן תצטרך להיפטר מיותר מתשעה טון מהמלאי בתוך חודשים.
עבאס ארקצ'י, בכיר בצוות המו"מ האיראני, פסל בחודש מרץ את האפשרות של הוצאת החומר מהמדינה לחו"ל. ההסכם שהושג בלוזאן לא פירט את הדרכים להקטנת המלאי. 
מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, נפגש בשבת עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף בז'נבה על מנת לדון בדרכי הפחתת המלאי. הממשל יצטרך לשכנע את הקונגרס שההסכם עם איראן לא יאפשר לה לייצר כמות דלק המספיקה לייצור פצצה.  

בתוך כך, משלחת של בכירים ישראלים, בראשות היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, יצאה אתמול ללונדון ולפריז על מנת לדון עם שרי החוץ של שתי המדינות בבניסיון להשפיע על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן.