התאחדות הסטודנטים הארצית בבריטניה הודיעה היום (שלישי) על הצטרפותה לתנועה לחרם נגד ישראל (BDS), הפועלת ברחבי העולם לקידום סנקציות כלכליות, תרבותיות ואקדמיות נגד ישראל. למרות ההחלטה החריפה נגד ישראל, במשרד החוץ אמרו כי מדובר במהלך הצהרתי בלבד, במסגרתו כל אגודת סטודנטים מקומית ברחבי בריטניה תוכל להחליט האם לאמץ או לדחות את ההצטרפות לחרם. 
 
ההצעה להצטרף לתנועת החרם נגד ישראל הוגשה על ידי התאחדות הסטודנטים בבית ספר ללימודי אפריקה והמזה"ת בלונדון והתקבלה על ידי ההתאחדות הארצית בהצבעה ברוב של 19 חברים בעד המהלך מול 14 שהתנגדו. 
 
בעקבות אישור ההחלטה, פרסמה התאחדות הסטודנטים נייר עמדה בו כתבה כי "הכיבוש הבלתי חוקי המתמשך של פלסטין על ידי ישראל פוגע בזכויות אדם, ומפר את החוק הבינלאומי" וכי "הקהילה הבינלאומית צריכה לגנות את הפעילות הנתעבת של ישראל".
 

הסטודנטים כתבו כי במהלך מבצע צוק איתן "למעלה מ -2,000 פלסטינים נהרגו, ביניהם מאות ילדים, יותר מ-10,000 נפצעו ו-100 אלף נעקרו מבתיהם. בין היתר הותקפו במכוון בתים, בתי חולים, בתי ספר ומרכזי פליטים".
 
יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, אמר כי ״ההחלטה של התאחדות הסטודנטים הלאומית בבריטניה לתמוך בתנועת ה-BDS היא צביעות וכניעה לתכתיבים של האיסלאם הקיצוני. הייתי מצפה מסטודנטים בעלי יושר אינטלקטואלי לפעול קודם כל נגד ג׳ון הג׳יהאדיסט ושאר האזרחים הבריטים הנלחמים בשורות דאע״ש ובאלו שממשיכים לגייס, על אדמת בריטניה, צעירים בריטים לארגוני טרור. ישראל היא מדינה דמוקרטית ונאורה יותר מכל אותם סטודנטים צבועים״.

במשרד החוץ הגיבו בחריפות למהלך: "מדובר בהחלטה ללא כל השלכה מעשית, של גוף שכבר הביע דעות אנטי ישראליות בעבר. במקום להביע שנאה כלפי ישראל ,מוטב שהסטודנטים הבריטים ישקיעו מעט בלימודי היסטוריה ויבינו שהמרחק בין שנאה מילולית ודעות קדומות לפשעים נתעבים אינו כל כך גדול".
 
במשרד החוץ אומרים עוד כי לאחרונה נראה כי תנועת החרם נגד ישראל הולכת וצוברת תאוצה. קמפיין ה-BDS קורא גם לחרם אקדמי וחרם תרבותי על ישראל ובמשרד החוץ חוששים כי בתקופה הקרובה יפורסמו עוד ועוד קריאות לחרם נגד ישראל. 
 
במקביל, גם במשרד ההסברה בראשות גלעד ארדן נערכים להקמת צוות שירכז את המאבז בתנועת החרם ושרת התרבות והספורט מירי רגב הכריזה כי היא מקימה צוות ייעודי שילחם בחרמות האקדמיים ובתחום התרבות והספורט.