המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב התבטא בכנס הג'רוזלם פוסט המתקיים היום (ראשון) כששר האוצר האמריקאי, ג'ק לו, התקבל בקריאות בוז כשדיבר על יחסי ישראל ארה"ב, על אובמה ועל ההסכם עם איראן.



נאומו של לו הופרע מספר פעמים על ידי הקהל שהורכב ממנהיגי קהילות יהודיות. לו: ״האלימות נגד יהודים עולה ברחבי העולם גם בארה"ב. ממשל אובמה מחויב להלחם באנטישמיות. ממשל אובמה מחויב לעמוד לצד ישראל. ההגנה של ארה"ב לישראל תמשיך והיא מחויבות שאין עליה עוררין. ישראל חזקה חיונית לארה"ב, השותפות הזאת עושה את העולם טוב יותר".



עוד הוא הוסיף לקול קריאות הבוז: "ממשל אובמה עושה הכל כדי לעזור לישראל, אנחנו לא מסכימים על הכל אבל אין עוררין למחויבות של הנשיא בחיסול הטרור. אין ממשל שעשה יותר למען בטחון ישראל מהממשל הזה".



על אף קריאות הבוז הוא המשיך ודיבר על הסכם הגרעין עם איראן: ״אני יודע שאתם מודאגים מהסכם הגרעין עם איראן. אנחנו חולקים את החשש הזה. נעשה הכל כדי שאיראן לא תקבל נשק גרעיני - לא נרשה לאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו עובדים סביב השעון כדי לבנות משטר סנקציות חסר תקדים לאיראן. איראן מבודדת מהמערכת הפיננסית כך שהכלכלה האירנית בבעיה״.



נאומו של לו הופרע עוד מספר פעמים עד שאמר כי ״הוא מבין את הדאגה של הקהל, אנחנו חוששים שאם איראן תרמה ותפר את התחייבויותיה, נפעיל את תכנית הסנקציות שלנו נגדה. פתחנו מכניזם להחזרת הסנקציות״.



אומנם לאורך רוב נאומו, הקהל היה עוין כלפיו, אך בכל זאת הוא זכה למחיאות כפיים כשדיבר על כך שאמריקה סיפקה 20 מיליון דולר לביטחון ישראל בשנה החולפת  וכ-120 מיליארד דולר מאז הקמת מדינת ישראל.