תבוסה צבאית נוספת למשטר אמורדים סורים אמרו כי השתלטו על בסיס גדול של צבא סוריה בדרום המדינה, ליד העיר דרעt הסמוכה לגבול עם ירדן. 

"אנו מודיעים על שחרור ליווה 52 (חטיבה 52)", אמר עיסאם אל רייס, דובר "החזית הדרומית" - ברית של ארגוני המורדים, המתאמת את פעולותיה ממפקדה בירדן. הם מקבלים תמיכה ממדינות זרות - כולל מדינות במפרת הפרסי - המעוניינות לסלק את אסד מהשלטון.
בשאר אל זועבי, מנהיג אחד הארגונים החברים בחזית הדרומית, אישר את הדברים. 

"כיבוש הבסיס חשוב מאד משום שזהו הבסיס השני בגודלו בדרום", אמר סאבר ספאר, לשעבר קולונל בצבא סוריה, שארגון המורדים ה"צבא הראשון" בפיקודו היה אחד מאלה שהשתתפו במתקפה על הסיס.


דיווח מוקדם יותר של הטלוויזיה הסורית, אמר כי הצבא הדף ניסיון של ארגון טרור לחדור לעמדה צבאית. מספר תוקפים נהרגו ונפצעו, כולל מפקד המורדים וחיל האוויר ביצע מספר תקיפות באזור, נמסר בדיווח.

דרום סוריה, סמוך לגבולות עם ירדן וישראל, הוא אחד האזורים בהם המורדים גרמו לתבוסות קשות לכוחות המשטר של הנשיא בשאר אסד בשלושת החודשים האחרונים, כשההשתלטות על מעבר הגבול נאסיב עם ירדן הוא גולת הכותרת. 
מאז חודש מרץ, ברית נוספת של מורדים, ביניהן ג'בהת אל נוסרה, כבשה כמעט את כל מחוז אידליב בצפון-מערב סוריה ליד הגבול הטורקי. ארגון המדינה האיסלאמית כבשה את העיר העתיקה תדמור (פלמירה) ושטחים בקרבת הגבול הטורקי.
התבוסות שסופג משטרו של אסד גרם לקובעי מדיניות במערב לטעון שיש חלון הזדמנויות לעסקה מדינית בסוריה. מנגד, אסד נהנה מהבעת תמיכה מאיראן,שתמיכתה בו קריטית להישרדותו.