נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן, דחק היום (חמישי) במפלגות הפוליטות במדינה לעבוד במהירות בכדי להקים ממשלה חדשה והדגיש כי על המעורבים לזנוח את האגו על מנת לאל השאיר את טורקיה במצב המתנה.

בהופעה פומבית ראשונה מאז המכה שקיבלה מפלגתו בבחירות לפרלמנט שהתקיימו במדינה מוקדם יותר השבוע, אמר הנשיא כי לא ייתן לשום התפתחות פוליטית לסכן את השיגיה של טורקיה. עוד הצהיר ארדואן כי ייקח חלק, במסגרת סמוכויותיו בחוקה, בתהליך הרכבת הממשלה החדשה.



 
ארדואן ביקר את המערב והאשים את כוחות הקואליציה האמריקאית בהפצצת ערבים וטורקמניםן בסוריה, תוך שהם מסייעים לכוחות "טרוריסטים" כורדים לעלות במקומם.  מדובר באמירה שמכוונת לאזניים בטורקיה, במיוחד לאלו של הכורדים, שיכולים להבין מכך שארדואן מתכוון להחזיק מעתה בקו נוקשה יותר כלפי העניין הכורדי.

בימים האחרונים נלחמים כוחות של המיליציה הכורדית, יחד עם מורדים סורים מתונים, בכוחות ארגון דאעש סמוך לעיר תל אביעד שנמצאת על הגבול עם טורקיה, דבר שמביא אלפי פליטים לחפש מקלט בטורקיה.

טורקיה חוששת שברית המורדים הכורדית הYPG משתפת פעולה עם מפלגת הפועלים של כורדיסטן, שביצעה עד לא זמן תקיפות טרור בטורקיה, בדרישה להקים מדינה כורדית במזרח המדינה.