תיירת בריטית שטיילה במלזיה הואשמה היום (שישי) בגרימת רעידת אדמה בבית המשפט במדינה, מכיוון שהצטלמה בעירום על הר קדוש. הוקינס הודתה באשמת "גרימת מטרד לציבור" במהלך הופעתה בבית המשפט היום.



הנאשמת, אלינור הוקינס, בת 23 הייתה חלק מקבוצה של מטיילים מערביים שנעצרו לאחר שפורסמו תמונות שלהם מצטלמים בעירום על הר קינבאלו. הצעירה הגיעה לבית המשפט כששומרים עליה רעולי פנים עם כובעי גרב, ולשם הוכנסה בחשאיות. 
היא הודתה באשמה בעבירת גרימת מטרד לציבור - פשע שעונשו יכול להיות החל מקנס כספי ועד לשלושה חודשים בבית הכלא הידוע לשמצה קוטה קינבאלו בבורנאו.

הר קינבאלו במלזיה. צילום: רויטרס 
 
השימוע נדחה בכ-10 דקות לאחר שארבעת הצעירים המערביים הואשמו בפשע, שבו פורטו עובדות שאיתן לא הסכימו. הם סירבו לאשר את הטענה שאמרו למדריך שלהם "שתוק" ו"לך לעזאזל".
הוקינס, בוגרת הנדסה אווירונאוטית מדרבי, צפויה לגלות בהמשך היום אם תיכנס לכלא על העבירה. רעידת האדמה בה הואשמה הצעירה הייתה בעוצמה 5.9 בסולם ריכטר והיכתה בהר ביום שישי האחרון, והביאה למותם של 18 בני אדם והשאירה מאות נוספים עזובים בהריסות.
סגן השר במדינה, ג'וזף פירין קיטינגן האשים את המטיילים בכך שהראו "חוסר כבוד להר הקדוש" וגרמו לרעידת האדמה והוסיף כי כעת יבוצע טקס מיוחד במקום על מנת "לפייס את רוח ההר".