מצבם של הדרוזים בסוריה ממשיך להיות קשה: הלילה רצחו שני חיילים מצבא סוריה, שהיו בתצפית ליד הכפר חאדר, קצין דרוזי שהיה איתם. לאחר הרצח הם ערקו לארגון ג'בהת א-נוסרה,שייתכן אף שהיו סוכנים שלו מלכתחילה.

 בעקבות הרצח התחילה גם התקפה של ג'בהת על  הכפר חאדר, בו נמצא ריכוז דרוזי גדול, בעיקר על ידי ירי מרגמות ואש מנשק קל.  בחאדר, שנמצאת ממש מול מאג'דל שאמס בצד של החרמון הסורי, ישנם בסביבות 25 אלף דרוזים. 
 
הדרוזים בחאדר וגם בישראל נכנסו ללחץ כבד, משום שג'בהת-א נוסרא מתכננים להשתלט על הכפר כבר הרבה זמן כדי לשלוט בכל רמת הגולן. יש להם שם כמה מאות לוחמים ואנשים וגם שלל של עשרות טנקים שנפלו לידיהם. בקרבות נפצעו חמישה דרוזים, והוצע להם לעבור לישראל לטיפול אך הם סירבו  כי הם חוששים מתגובת המשטר.

 
במקביל צה"ל התחיל להיערך לאפשרות של הקמת בית חולים שדה ממש על הגבול, אבל בינתיים הקפיא את התהליך כי המצב נרגע. במקביל העבירה ישראל מסרים דרך צבא סוריה החופשית לג'בהאת א- נוסרה והזהירה אותם מפגיעה בדרוזים. 

דובר צה"ל אף מסר כי הרמטכ"ל ושר הביטחון קיימו הערכת מצב על מצבם של הדרוזים, ודיברו עם אלוף פיקוד הצפון שדיוווח להם שכרגע שורר שקט. שר הביטחוןן הינחה להמשיך ולעקוב אחרי האירועים ולדאוד שהשקט ישאר. 

ח"כ איוב קרא, בן העדה הדרוזית, מתכווןן לפנות לשר הביטחון ולראש הממשלה, בבקשה לאפשר לדרוזים ישראלים שרוצים להגיש סיוע הומניטרי בחדאר, לעבור לשם ולהחריג אותם מהחוק שמגדיר את סוריה כשטח אויב, על מנת שלא יעמדו לדין על כניסה למדינת אויב או על סיוע לאויב.