שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, חשף היום (חמישי) בפני מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שורה של כשלים לטענתו בכתיבת הביקורת על ישראל בדוח בנושא ילדים בסכסוך מזוין, שפורסם לפני מספר ימים.
"הדוח נכתב יחד עם ארגונים פרו-פלסטיניים בעלי אג'נדה אנטי ישראלית מובהקת, המכנים את ישראל 'מדינת אפרטהייד', מקדמים את ה-BDS וחלקם אף מנהל קשרים עם חמאס. לעומת זאת, הנסיונות הישראליים להציג עובדות במהלך כתיבת הדוח נבלמו כמעט לחלוטין. לא מפתיע אם כן, שישראל מופיעה בדוח יותר מאשר דאעש, טליבן ואל קאעידה, וחמאס נעדר ממנו לחלוטין. נדמה כאילו הדוח נועד לבצר את העמדה האנטי-ישראלית הקבועה, ולרצות גורמי או"ם בעלי אינטרס פוליטי", אמר פרושאור. 
כזכור, בדוח שפורסם, ישראל אמנם לא נכללה בנספח רשימת המפרים הגדולים של זכויות הילדים בעולם, אך היא ספגה ביקורת חריפה. על חמאס, לעומת זאת, לא נמתחה כל ביקורת.

על פי הממצאים שמציג פרושאור, המחדלים החלו כאשר עצם כתיבת הדוח הוסתר מישראל. לדבריו כשנתגלה לה דבר קיומו של הדוח, ישראל דרשה להציג נתונים מצדה, אך דרישתה נדחתה. 
לדבריו הדוח הסופי רצוף בפרטי מידע שישראל לא איששה עד לרגע זה. פרושאור מצביע על כך "שמתוך כלל הדוח 2% בלבד מוקדשים לעיראק, שבה דאעש פועל במלוא המרץ, 6% מוקדשים לסוריה, שבה נטבחים באופן יומיומי מאות ילדים, ואילו ישראל זוכה באופן מפתיע במקום הראשון, ולמעלה מ-11% מוקדשים אך ורק לה".
פרושאור טען כי בדוח חסרות עובדות קריטיות הנוגעות לאירועים בשטח: "בדוח אין אזכור לשרשרת האירועים אשר הובילה למבצע 'צוק איתן' ולפעולות האלימות של חמאס, כירי הטילים וכשימוש באזרחים כמגן אנושי. ישראל מחויבת למשפט הבינלאומי וחייליה עושים כל שניתן על מנת למנוע פגיעה בילדים ואזרחים חפים מפשע והיא תמשיך לנהוג כך".
בפנייה למזכ"ל האו"ם אמר פרושאור: "אני קורא לך לבדוק את הממצאים המובאים בפניך כדי להבטיח הוגנות ואמינות בעתיד".