דילן רוף, החשוד בביצוע הטבח בכנסייה של הקהילה השחורה אתמול בצ'רלסטון, דרום קרוליינה בו נהרגו תשעה בני אדם, הודה היום (שישי) במעשה, כך הודיעו היום גורמים רשמיים של כוחות הביטחון במדינה. אחד מהגורמים הללו אף מסר כי כי רוף אמר לחוקרים שהוא התכוון להצית "מלחמת גזעים". 
רוף עצמו רכש את אקדח ה-45 קליבר בו השתמש בטבח, בחנות  לכלי ירייה בצ'רלסטון, כך לפי גורמים המעורים בחקירה. הם הוסיפו  כי מהחקירה גם עלה שאביו של רוף קנה לו אקדח מסוג "גלוק" ליום הולדתו. 

 מושל קרוליינה ניקי הארלי, אמר היום כי התביעה במשפטו של החשוד בירי אמש בכנסייה בצ'רלסטון צפויה לבקש עונש מוות אם יורשע. בראיון לרשת NBC, אמר הארלי כי "המדינה נפגעה קשה מהטבח הנורא ומהעובדה כי 9 בני אדם נהרגו, ואנו לחלוטין רוצים שהוא יקבל עונש מוות". 



רוף בן ה-21, ירה אתמול למוות בתשעה בני אדם בכנסייה האפרו-אמריקאית שבצ'רלסטון. להערכת המשטרה, שקיבלה כאמור חיזוק מדבריו של רוף עצמו, מדובר בפשע על רקע שנאה.



בין הקורבנות שנרצחו באירוע היו שש נשים ושלושה גברים, אשר אחד מהם , קלמנטה פינקניי, היה כומר של הכנסייה המתודיסטית וחבר בסנאט הדמוקרטי. תחילה דווח על שמונה קורבנות, אך אחד מהפצועים שהובל לבית החולים מת מפצעיו והוגדר כהרוג התשיעי באירוע.
טרם תפיסתו, נמסר מהמשטרה כי היורה הוא מאוד מסוכן ולכן חשוב לאתרו במהרה. ראש העיר צ'רלסטון, ג'ו ריילי, אמר לכתבים לאחר האירוע: "זה מעשה בלתי נתפס ובלתי נסבל, שבוצע על ידי מישהו מלא שנאה ועם מוח מופרע".
"אני שבור לב," אמר עובר אורח שהגיע למקום לאחר הירי. "זה פשוט פוגע לחשוב שמישהו יבוא ולירות באנשים בכנסייה. אם אתה לא בטוח בכנסייה, איפה אתה כן בטוח"?