אלפי מפגינים צעדו היום (שבת) במרכז לונדון כדי להפגין נגד תוכנית הממשלה השמרנית החדשה שנבחרה מחדש בראשותו של דיוויד קמרון, שבמרכזה עומדים קיצוצים בהוצאות הציבוריות.



המפגינים החזיקו שלטים בהם נכתב "סוף לצנע עכשיו". אחד מהמוחים נשא שלט עליו התנוססה תמונתו של ראש הממשלה קמרון כשהוא מציץ מתוך פח אשפה ואילו בשלט אחר הוא נראה עם קרניים של שטן. המפגינים התאספו מחוץ לבנק המרכזי של אנגליה שנמצא בלב הרובע הפיננסי של לונדון. לאחר הנאומים במקום, צעדו המוחים אל עבר הפרלמנט.



"אני חושב שיש כאן צורך אמיתי לעצור את הצנע ואת הקיצוצים," אמרה לסוכנות הידיעות אחת מהמפגינות שעובדת כמלצרית. "הממשלה נראית אחוזת אובססיה לחיתוך ההטבות לאנשים צעירים שמחפשים עבודה".



במהלך האירוע לא התקיימו אירועים חריגים, אך מספר קטן של מפגינים השתמשו בפצצות עשן אדומות שלא גמרו נזק.



השמרנים זכו שוב ברוב מוחלט בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר בבריטניה. זאת לאחר שבחמש השנים האחרונות לשלטונה, הקואליציה התמקדה בקיצוץ של ההוצאות ציבוריות בכדי לצמצם הגירעון התקציבי הגדול של בריטניה.



מאז הניצחון בבחירות, שר האוצר הבריטי אמר כי הוא רוצה לבצע קיצוצים נוספים ממשרדי הממשלה גם בשנה זו. הממשלה אף הודיעה על כוונתה לצמצם את ההוצאות על ההטבות לביטוח הלאומי, בטענה כי החוב הציבורי יכול להפוך את בריטניה לפגיעה במידה ויהיה משבר פיננסי עולמי נוסף.



המחאה אורגנה על ידי מועצת העם הבריטית, ארגון גג עם, אזרחים וכמה פוליטיקאים ליברליים ופוליטיקאים מהמפלגה הירוקה.



המשטרה לא הצליחה אמנם להעריך באופן מדויק את מספר המפגינים היום, אך ברשתות החברתיות ציינו כ-80,000 בני אדם את הגעתם לאזור לשם המחאה.



ההפגנה הגדולה האחרונה שהתקיימה במרכז לונדון הייתה בחודש אוקטובר, כאשר קונגרס האיגודים המקצועי צעד יחד עם 90,000 בני אדם שקראו להעלאת השכר.