"חבר הכנסת באסל גטאס יצא בדרכו לפגוש את הספינה שתעשה את דרכה לחופי עזה במסגרת 'משט החירות 3'", כך נמסר מלשכתו של הח"כ מהרשימה המשותפת. ח"כ גטאס יצא בראשית השבוע ליוון כדי להצטרף למשט, והמתין לבואה של הספינה השוודית מריאן, שאותה הוא אמור לפגוש בלב ים.

ח"כ גטאס אמר שלשום למעריב אונליין כי הוא נחוש בדעתו לצאת להפלגה, למרות החלטת וועדת הכנסת להגיש נגדו קובלנה לוועדת האתיקה ולדרוש לשלול את כל זכויותיו של חבר הכנסת אם אכן יעלה בסופו של דבר על סיפון המשט. מלשכתו של הח"כ נמסר כי ח"כ גטאס אמור לעלות על הספינה בסביבות השעה 12:00 (שעון ישראל) ואז ייצא לכיוון עזה.


אמש, התקיים ויכוח סוער במליאת הכנסת, אודות השתתפותו של ח"כ  גטאס במשט הימי לרצועת עזה. כשעלתה לדבר חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), היא אמרה: "מדינה שמחייבת ח"כ או אמן או אזרח, לפעול נגד המצפון שלו, היא מדינה חסרת אינטליגנציה, או פשיסטית או שניהם יחד. לכן, אף אחד מהכנסת לא יצליח להגיד לח"כ אחר ובטח, לא לח"כים הערבים, מה לומר ואיך לפעול, מה מותר ומה אסור בפעילות הפרלמנטרית שלנו".

זועבי המשיכה ואמרה: "אין לנו שום דילמות או היסוס לנאמנות לעם שלנו, כי העם שלנו הוא קורבן לברוטליות ולברבריות של מלחמה".
אל דבריה התפרץ ח"כ אורן חזן (הליכוד), שאמר: "את צודקת, פעם ראשונה שאת צודקת, את קורבן". זועבי הוסיפה ואמרה: "אנחנו מדברים על מאבק אנושי ומוסרי ממדרגה ראשונה". חזן התפרץ שוב והגיב: "את בכלל יודעת מה זה מוסר? נתנו לכם הכל- במה בחרתם לעסוק? בטרור! על מי את עובדת?"
בסוף הדיון הוחלט כי ועדת הכנסת תנתב את הדיון בנושא המשט, לוועדה שהיא תראה לנכון להמשך טיפול בנושא.
ביום ראשון האחרון הודיע ח"כ גטאס כי ישתתף במשט הימי, אשר מארגניו הם פעילים שוודים פרו-פלסטינים. לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הסביר את מטרת השתתפותו: "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו".