לאחר שבועות ארוכים בהם סופג הארגון תבוסה אחר תבוסה מידי הכורדים בצפון סוריה, שיגר היום (חמישי) ארגון דאעש מתקפת טרור רצחנית על העיר קובאני,  כשהוא גורם לרציחתם של עשרות אזרחים ופוצע עשרות נוספים.



לוחמי הארגון חדרו לעיר קובאני, שהפכה לסמל ההתנגדות הכורדית לארגון לאחר שהדפה מצור ממושך, כשהם מחופשים ללוחמי המליציה הכורדית YPG ופוצצו מספר מכוניות תופת באתרים מרכזיים בעיר. הגל הראשון של מכוניות התופת לווה בגל שני של מחבלים חמושים בנשק קל שהסתערו על מבני מגורים בעיר ורצחו את יושביהם.



הרשויות הכורדיות באזור דויוחו על למעלה מ-25 הרוגים ולמעלה מ-70 פצועים. אישה שנמצאה בזירה סיפרה לסוכנות הידיעות הכורדית כי המחבלים החמושים פרצו לביתה ורצחו את כל משפחתה.



בנוסף לתקיפה על העיר קובאני, ביצעו לוחמי הארגון פשיטה על הכפר באכה בוטן, כ-20 קילומטרים מדרום לעיר והוציאו להורג עשרות אזרחים. הארגון גם תקף עמדות של צבאו של נשיא סוריה בשאר אל אסד בעיירה הסמוכה חסאקה.



מומחים חוששים שהתקפת הטרור הרצחנית היא הכנה למהלך קרקעי של הארגון, שמטרתה לזרוע בהלה ובלבול ולאפשר לכוחות הארגון לכבוש שטחים נוספים בעוד שהכוחות הכורדים שרויים באנדרלמוסיה.



בשבועות האחרונים הצליחו כוחות המליציה הכורדית בצפון סוריה, בסיוע אווירי מכוחות הקואליציה האמריקאית, לכבוש שטחים נרחבים מידי ארגון הטרור, בהם את העיר תל אל עביאד, השוכנת על הגבול הטורקי.