יום של טרור: מקורות בטחוניים בתוניסיה מסרו כי לפחות 28 הרוגים לפחות במתקפת טרור התרחשה (שישי) בבית מלון על החוף בתוניסיה בעיר סוסה/


נמסר כי לפחות חמוש אחד נהרג בחילופי האש במקום.

מחבל נוסף ככל הנראה נמלט מהמקום וכוחות הביטחון ההמקומיים מסרו כי מתנהל מצוד אחריו. סוסה היא אחת מערי הנופש הכי פופולריות בחוף הצפון אפריקני, ומושכת תיירים רבים מאירופה ומהמדינות השכנות. 

ההתקפה האחרונה בתוניסיה הייתה כשחמושים מיליטנטים אסלאמיסטיים על מוזיאון ברדו בבירה תוניס, והרגו קבוצה של תיירים זרים באחת מההתקפות החמורות של העשור במדינה הצפון אפריקנית.

מתקפה נוספת, המיוחסת לארגון דאעש התרחשה בכווית סיטי, בירת כוויית במסגד שיעי הפועל בעיר. מושל המחוז הודיע כי לפחות 10 בני אדם נהרגו בהתקפה הקטלנית המתרחשת בחודש רמדאן, הקדוש למוסלמים.



זירת הפיגוע בכווית סיטי. צילום: רויטרס



 מוקדם יותר היום שוטרים בעיירה השקטה סמוך לעיר ג גרנובל שבדרום-מזרח צרפת נדהמו לגלות היום ראש ערוף של גבר תלוי על גדר של מפעל "אייר פרודקטס" ועליו רשומות כתובות אסלאמיות. 

על פי דיווחים, קודם לכן אירע פיצוץ של מיכלי גז אירע במפעל של החברה לחומרים כימיים, מה שהביא למותו של אדם אחד ולשני פצועים נוספים. כך נמסר ממקורות המשטרה במקום.
שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב אמר הגיע למקום האירוע וסיפר כי נעצר חשוד במעשה והוא תושב ליון. הוא הוסיף כי החשוד היה תחת מעקב המשטרה בחשד ל"רדיקליות" בשנת 2006 ועל כן הוא מוכר לרשויות החוק. 
עוד הוסיף קזנוב כי החשוד "היה בקשר עם סלפים אבל לא זוהה כמי שמקושר באופן ישיר לארגון טרור".

המשטרה בכוחות מתוגברים בזירת האירוע. צילום: רויטרס
נשיא צרפת פרנסואה הולנד נאם בעקבות אירוע הטרור גם הוא ואמר כי "כרגע מה שאנחנו זקוקים לו הוא סולידריות עם הקרבנות. זו לא רק המדינה שלנו שתחת התקפה. יש הרבה רגשות, אבל רגשות לא יכולים להיות התגובה היחידה שלנו".
הולנד הדגיש את הצורך ב"לא להיכנע לפחד ולפאניקה" והוסיף כי האזור מוגן יותר מבעבר וכל האמצעים ננקטו על מנת למנוע כל התקפה נוספת.