ממשלת תוניסיה הודיעה כי היא מתכננת בתוך שבוע לסגור כ-80 מסגדים שנשארו מחוץ לשליטת המדינה, בכדי למנוע הסתה לאלימות נוספת. ההודעה נמסרה אחרי פיגוע הירי בבית המלון שבעיר התיירות סוסה, בו נרצחו 39 בני אדם, רובם תיירים.וע הטרור בתוניסיה: חברות התיירות הבריטיות "תומסון" ו"פירסט צוייס" (First Choice) שלחו היום (שבת) עשרה מטוסים לפינוי תיירים מהאזור.

את האחריות על הפיגוע שאירע בבית המלון שבעיר סוסה, בו נרצחו 39 אנשים וביניהם לפחות חמישה תיירים בריטים, נטל ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) 
ממשלת בריטניה אמרה כי מספר הנפגעים הבריטיים עלול לעלות. 

חברות התיירות אמרו כי כמה מההרוגים ומהפצועים היו הלקוחות שלהם, וכי הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות כדי לאשר את הפרטים המדויקים של נפגעים. לפי הערכה, מדובר כרגע בכ-2,500 בריטים שנמצאים באזור.
חברות התיירות הבריטיות הוסיפו, כי למרות שתוניסיה היא יעד נופש פופולרי עבור לקוחותיה, נכון לרגע זה מתבטלות הטיסות שהיו עתידות לצאת לאזור בשבוע הקרוב.   

המחבל ירה בנופשים
הפיגוע אירע אמש במלון אימפריאל שבסוסה, עיר הממוקמת כ-90 קילומטר מדרום לבירה תוניס. בין ההרוגים היו גם תיירים גרמנים ותיירים בלגיים. חמוש הגיע למקום ופתח באש על תיירים, בעוד שהם מבלים על חוף הים שבמלון. לפי עדויות במקום, את הנשק שלו הוא הסתיר במטרייה.
שר ההגנה בריטי, מייקל פאלון, אמר ל- BBC: "רוב האנשים במקום היו מאנגליה, ולכן לצערי היו מספר גדול של בריטים שנחשף לירי".
משרד החוץ אכן אישר כי חמישה בריטים היו בין קורבנות הפיגוע, אך מניין ההרוגים הבריטים צפוי כאמור לעלות. 
ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ידון בתגובת המדינה לפיגוע.


המשטרה מנסה להרגיע את הנופשים שנקלעו לפיגוע. צילום: רויטרס 

בעקבות הפיגוע, ממשלת תוניסיה הודיעה כי היא מתכננת בתוך שבוע לסגור כ-80 מסגדים שנשארו מחוץ לשליטת המדינה, בכדי למנוע הסתה לאלימות נוספת.