בעקבות ההכרעה ההיסטורית של בית המשפט העליון בארצות הברית שקבע אתמול (שישי) כי נישואים גאים יהפכו לחוקיים בכל 50 המדינות ביבשת, שינו מיליונים ברחבי העולם את תמונת הפרופיל שלהם ברשת החברתית פייסבוק והוסיפו לה את רקע צבעי הקשת, דגל הקהילה הגאה.

הראשון לעשות זאת היה מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג, שהעלה אפליקציה שבה ניתן לשנות את תמונת הרקע לצבעי דגל הקהילה הגאה. בעקבותיו הלכו בתוך זמן קצר מאות אלפים ובהם פוליטיקאים ישראלים.

אחד הראשונים לשנות את תמונת הרקע היה יו"ר המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג. מלשכתו נמסר כי "יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג מוביל ומקדם את מאבקה של הקהילה הגאה לשוויון מלא בכל תפקיד אותו ביצע כשר וכחבר כנסת. החלפת תמונת הפרופיל היא חלק מעשייה זו".

עוד החליפו את תמונת הפרופיל, יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, ח"כ סתיו שפיר (עבודה) וח"כ מיכל רוזין (מרצ) שהסבירה: "יום היסטורי ומרגש! אני מברכת את בית המשפט העליון בארה"ב, שפסק שנישואים גאים חוקיים בכל מדינות ארה"ב. בקרוב אצלנו.

 

יום היסטורי ומרגש! אני מברכת את בית המשפט העליון בארה"ב, שפסק שנישואים גאים חוקיים בכל מדינות ארה"ב. בקרוב אצלנו. אני ...