כוחות הביטחון בתוניסיה משוכנעים כי סיף א-דין רזגי (24), המחבל שביצע את פיגוע הטרור בעיר החוף סוסה, בו נהרגו 38 בני אדם, פעל בסיוע של גורמים נוספים.

רשת "סקיי ניוז" הבריטית דיווחה (ב'), כי עד כה נחקרו בתוניס הבירה אביו חכים רזגי, שמוקדם יותר גינה את מעשה בנו "שמישהו הטריף אותו", וכן שלושה מחבריו לאוניברסיטה, שם הוא לומד לימודי תואר שני בהנדסת חשמל. רשויות החקירה מסרו, כי הוא החל להתקרב לזרמים קיצוניים במדינה לפני חצי שנה.

על פי הדיווח, בדיקה שנערכה במכשיר טלפון שאותר ושויך לרזגאווי העלתה כי זמן קצר לפני הפיגוע הוא שוחח עם אביו, דבר שהוביל להנחה כי הבן לא פעל לבדו. הרשויות בתוניסיה מעריכות כי גורם נוסף שידע מראש על הכוונה לבצע את הפיגוע סיפק לו את רובה הקלצ'ניקוב ששימש בטבח.


תיעוד מקרוב במיוחד של פיגוע הטרור במלון נחשף ומציג לעיני כל את הגיבורים האמיתיים של האירוע - עובדי המלון שרצו לסייע לאורחים תוך סיכון חייהם.
בתוך כך, ארגון המדינה האסלאמית פרסם סרטון שצילם מי שביצע הפיגוע במסגד השיעי בכווית בשבוע שעבר ובו נרצחו 27 בני אדם. בסרטון הוא גינה את השיעים והוסיף, כי הם צפויים לנקמה על העלבת הקוראן. על פי הרשויות בכווית מבצע הפיגוע הוא אזרח סעודיה, פאהד סלימאן עבד אל-מוחסן.

צרפת: הרוצח עשה סלפי עם ראש הקורבן
גם בצרפת ממשיכים לחקור את עריפת הראש וניסיון הפיגוע במפעל. הפעיל האיסלמי החשוד שניסה לפוצץ מפעל כימי בצרפת ביום שישי, הודה בהריגת מנהלו לפני כן ואף שיחזר את המקרה. כך מסר מקור המקורב לחקירה, כאשר במשטרה קשרו את החשוד לאיש המדינה האסלאמית הפועל כעת בסוריה.
יאסין סאלחי (35) אמר לבלשים, שהרג את הרווה קורנרה באזור חניה לפני שהגיע למפעל בסן קוונטין, 30 ק"מ מדרום לליון, שבו הוא ניסה לשווא לגרום לפיצוץ גדול.
 
המשטרה מצאה את גופתו של הקורבן בן ה-54 כשהיא ערופת ראש, וממוסגרת בכתובות אסלאמיות במפעל הנמצא בבעלות החברה האמריקנית אייר פרודקטס.

בדיקה של אחד מהטלפונים הניידים של סאלחי גילתה שהוא צילם את עצמו סילפי עם הראש הכרות ושלח את התמונה למספר טלפון קנדי. שלטונות קנדה הודיעו כי הם מסייעים לחקירה.

על פי בדיקה, מספר הטלפון שייך לצרפתי הידוע בשמו הראשון סבסטיאן-יונס, שהגיע לסוריה בשנה שעברה, והמיקום האחרון בו נראה היה מעוז המדינה האסלאמית בא-ריקה.

בינתיים, באזור העיר חסקה בסוריה התפוצצה מכונית תופת, ודווח לפחות על 12 הרוגים. את הפיגוע עשה ארגון המדינה האסלאמית. בדרעא, בדרום סוריה, הטילו מטוסים של חיל האוויר הסורי חביות נפץ על שכונות מגורים. יש דיווחים על פצועים רבים. באזור הגבול בין סוריה ללבנון, סמוך לעיירה עירסאל, השמידו חמושי ג'בהת א-נוסרה מכונית שנסעו בה אנשי חיזבאללה ובה מפקד של הארגון באזור. לדברי ג'בהת א-נוסרה, כל נוסעי הרכב נהרגו.