התובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת, מת מפצעיו שעות ספורות לאחר שאלמונים התנקשו בחייו באמצעות מטען חבלה, היום (שני) בהליופוליס בקהיר. כך אישר מקור משפטי במצרים.



ברכאת מת מפצעיו בבית החולים "א-נוזהה" אליו פונה, לאחר שמטען חבלה התפוצץ ליד רכבו, זמן קצר לאחר שיצא מביתו ברובע מיסר אל-ג'דידה (הליופוליס), במזרח הבירה.



קודם לכן, הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים כי התובע נפצע באורח קל, אך ככל הנראה חלה הידרדרות במצבו הרפואי בבית החולים, שם הוכנס אל חדר הניתוחים ונפטר מפצעיו.



ההתנקשות אירעה בעת ששיירת המכוניות של התובע הכללי יצאה מביתו במזרח קהיר. שני שוטרים, בהם המאבטח האישי של התובע, ואזרח עובר אורח נפצעו בפיצוץ.



לאחרונה קרא ארגון "המדינה האסלאמית" בחצי האי סיני לפגוע בשופטים. במקביל, ארגון שכינה עצמו "ההתנגדות העממית של גיזה" קיבל עליו את האחריות לרצח התובע הכללי. בתקשורת המצרית קישרו בין הארגון לבין האחים המוסלמים שהוצאו אל מחוץ לחוק.



בהודעה בפייסבוק נאמר: "הארגון התנקש בחייו של התובע הכללי של ההפיכה הישאם ברכאת, בפיצוץ שכוון כלפי רכבו ושני כלי רכב שליוו אותו". הארגון לקח אחריות גם על תקיפות שוטרים בסרטונים שפירסם, ובימים האחרונים הוא איים שוב לפגוע באנשי חוק במדינה לקראת ה-30 ביוני – יום תחילת ההפגנות שהביאו להדחתו של הנשיא הנבחר מטעם האחים המוסלמים מוחמד מורסי.



ברכאת (65) מונה לתובע הכללי ב-10 ביולי 2013, אז נשבע אמונים בפני הנשיא הזמני עדלי מנסור.