עכשיו זה רשמי: המשלחת האמריקאית לשיחות על הגרעין האיראני, הודיעו היום (שלישי)  כי הם האריכו את המועד האחרון לחתימה על הסכם סופי בשבוע נוסף, עד ל-7 ביולי, וזאת על מנת לאפשר זמן נוסף לצדדים להגיע להסכם.  



גורמים איראניים העריכו היום שהשיחות אכן יוארכו עד ה-7ביולי. יומיים לאחר מכן, ב-9 ביולי, מסתיים המועד האחרון בחוק  שעבר בקונגרס האמריקאי, שמאפשר לו לבחון את ההסכם.

אם הצדדים לא יעמדו בתאריך הזה, הדבר מכפיל בחוק את התקופה שבו הקונגרס יוכל לראות ולבחון את ההסכם, דבר שייצור "כאב ראש" לא קטן לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. 

היום יצא שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, מטהרן לוינה, על מנת להשתתף בשיחות הגרעין. זריף טס לטהראן ביום ראשון  על מנת להתייעץ עם מנהיגיה של איראן אודות הנעשה בשיחות הגרעין המתמשכות, לאחר שנפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי ושרי חוץ אחרים. 

ההצעה: ההפיקוח במתקני הגרעין יתבצע רק לאחר תיאום עם האיראנים

אתמול פגש ג'ון קרי פגש אתמול את מנכ״ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, כדי לברר אם ניתן להגיע לפשרה בנושא הפיקוח במתקני הגרעין, שלו מתנגדים האיראנים. על פי ההצעה שהועלתה, הפיקוח יתבצע רק לאחר תיאום עם האיראנים, אך בלי תקופת ההכנה הארוכה שדרשו. הפיקוח יהיה גם באתרים הנחשבים לצבאיים, אך המדענים המועסקים בהם לא יחויבו לענות ולמסור מידע לפקחים.

איראן עדיין לא נתנה את תשובתה להצעה, אולם גורם אמריקאי הבהיר אמש כי "נקודת הפתיחה אינה שאנחנו חייבים להיכנס לכל מתקן צבאי". סירובם של האיראנים להתיר לפקחי הסוכנות להיכנס לכל אתרי הגרעין היה אחד המכשולים העיקריים במשא ומתן.
 
באשר לסוגיית הסנקציות, הצעת הפשרה שהועלתה מדברת על כך שהעיצומים יוסרו בשלושה שלבים, אך התהליך יחל בקרוב ולא יתבצע על פני תקופה ארוכה כפי שקיוו המעצמות. הצדדים פועלים כעת לגיבוש הצעת פשרה גם בנושא תוכנית המחקר והפיתוח שתישאר בידי איראן, כדי שזו לא תאפשר לה לחזור במהירות לייצור פצצה גרעינית.