קרן המטבע העולמית אישרה הלילה (רביעי) כי יוון לא שילמה את הלוואתה מהקרן העולמית, בשווי 1.5 מיליארד אירו, מה שהפך אותה רשמית לכלכלה המתקדמת הראשונה בהיסטוריה שלא שילמה את חובותיה לקרן. זהו החוב הגדול ביותר בהיסטוריה של הקרן העולמית וכעת ליוון אין יותר מקורות מימון.
דובר קרן המטבע הבינלאומית ג'רי רייס אמר כי יוון תוכל לקבל מימון נוסף מקרן המטבע העולמית רק אם הפיגור בתשלום ימחק והיא תשלם את חובה. רייס אישר כי יוון ביקשה הארכה ברגע האחרון במועד התשלום, ואת זאת תשקול מועצת קרן המטבע "בבוא העת".

החשש הוא כי המדינה לא תתפקד ולא תוכל לספק לתושביה שירותים בסיסיים כמו מזון, תרופות ואנרגיה.

יוון היתה אמורה להחזיר היום הלוואה בסך 1.6 מיליארד יורו ללווים הבינלאומיים - הבנק האירופי המרכזי, מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית. מאחר שהלילה פגה תכנית החילוץ, והיות והשיחות בין הצדדים הוקפאו מאז החלטתו של ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס להביא את תכנית הצנע למשאל עם, ההערכות הן כי לא יהיה מנוס מפשיטת רגל.



קודם לכן, אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל כי לא תישא ותתן עם ממשלת יוון על הצעה לתכנית חילוץ חדשה לפני קיום משאל העם ביום ראשון ביוון. 

  
בהצעה האחרונה של הממשלה באתונה ליורוגרופ - קבוצת שרי האוצר של המדינות החברות בגוש היורו - אין ויתורים חדשים לדרישת הנושים לרפורמות כלכליות במדינה, כך עולה מנוסח ההצעה שהגיע לידי רויטרס.  ההצעה היוונית כללה הארכת תכנית החילוץ למדינה ופריסת החוב לשנתיים.
במכתב ששלח ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, לנשיא היורוגרופ, ירואן דייסלבלום, נכתב כי יוון "מחויבת במלואה לתשלום החוב החיצוני שלה באופן שיבטיח את קיימות הכלכלה היוונית, צמיחתה ואחדותה". 
דייסלבלום אמר בסיום שיחת ועידה בין היורוגרופ, כי כעת מאוחר מדי להאריך את תכנית החילוץ וכי עמדת יוון כלפי שותפותיה לגוש היורו ונושיה תצטרך להשתנות בטרם יוחלט על תכנית חילוץ חדשה. לדבריו, המועצה תיפגש שוב מחר בבוקר על מנת לדון בהצעות חדשות שתגיש אתונה. 
דייסלבלום, שהוא גם שר האוצר של הולנד, הוסיף כי כל הצעה חדש תידון רק לאחר משאל העם והבהיר כי כל תכנית חדשה עלולה לכלול תנאים יותר חמורים מבחינת יוון.
שר האוצר של פינלנד, אלכסנדר שטוב, אמר קבעה שהבקשות של ציפראס אינן אפשריות. שטוב כתב בטוויטר שבקשה שלישת, לאשראי מארגון "מנגנון היציבות האירופי", יכולה להידון בנפרד ממהלכי החירום שנמצאים בשימוש כעת".