צבא מצרים פרסם הודעה בעקבות יום הקרבות הקשה שהתחולל היום (רביעי) בין כוחותיו ומחבלי ארגון הטרור דאעש, בהודעה טען הצבא כי כוחותיו ספגו 17 אבדות והרגו למעלה מ-100 לוחמי דאעש.



בכלי התקשורת פורסם כי צבא מצרים איבד למעלה מ-70 לוחמים במהלך הקרבות בסביבות העיר רפיח שבחצי האי סיני,  וכי אף ייתכן כי מספר מאנשיו נשבו כתוצאה ממתקפת הפתע.



בהודעה של הצבא המצרי נכתב כי כוחות הצבא המצרי, בסיוע הפצצות חיל האוויר המצרי הצליחו להשמיד עמדות של ארגון דאעש וכן 20 רכבים ששימשו את התוקפים במהלך הקרבות.



בצה"ל נרשמה הערב עירנות מוגברת לאחר שנודע כי אנשי דאעש הצליחו להשתלט על נגמ"ש וטנק מסוג ברדלי של צבא מצרים, ונוצר חשש  שהארגון ינסה להשתמש בהם כדי לפרוץ לשטחי ישראל, כפי שקרה בעבר בתקרית בסמוך לכרם שלום, בו אנשי ארגון איסלמיסטי השתמשו בנגמ"שים של צבא מצרים בכדי לתקוף את צה"ל. 



מוקדם יותר נודע כי העימות בין אנשי דאעש לצבא המצרי לא הוגבל לחצי האי וכי תשעה חמושים איסלאמיסטים נהרגו בקרבות עם כוחות הביטחון בפרברי קהיר. בין ההרוגים היה חבר פרלמנט לשעבר ממפלגה סלפית שהוצאה מחוץ לחוק.



האירוע בסיני החל בפיצוץ שתי מכוניות תופת בסמוך למוצבים של הצבא המצרי ובהתקפה של עשרות מחבלים חמושים על עמדות וכלי רכב של הצבא המצרי. בתיעוד שפרסם ארגון הטרור נראה חייל מצרי שבוי בידי אנשי הארגון ומומחים מעריכים כי ייתכן ויש שבויים נוספים בידי אנשי הארגון.



במתקפה נהרגו למעלה מ-70 מאנשי הצבא המצרי וכ-30 לוחמים של ארגון דאעש.  מדובר בהישג חסר תקדים לארגון הטרור שהצטרף לחליפות האיסלמית לאחר שנים של פעילות תחת השם "אנסאר בית אל מקדס".