ההצעה הפלסטינית בנוגע לדוח שאבאס תובא היום לדיון במועצת זכויות האדם של האו״ם. ההצעה תדרוש גינוי חריף של ישראל והכרזה כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה.

ההצעה מטילה את מלוא האחריות לאירועי צוק איתן בקיץ שעבר על ישראל ופוטרת את חמאס מדין וחשבון. ההצעה הפלסטינית גם קוראת לקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל לשתף פעולה עם בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג.

בטיוטת ההצעה נכתב, בין היתר, כי הפלסטינים "מודאגים עמוקות מחוסר היישום של המלצות שכלולות בדוחות קודמים של האו"ם, כולל דוח גולדסטון". עוד נכתב כי "אנו נחרדים מכך שמוענקת חסינות שיטתית מול הפרות של הדין הבינלאומי - דבר שיצר משבר בשטחים הכבושים, ללא כל השלכות ומבלי שהכוח הכובש נותן דין וחשבון על מעשיו".

מאחורי הקלעים מנסות ישראל וארצות הברית לשכנע כמה שיותר מדינות להתנגד להצעה הפלסטינית, או לכל הפחות להימנע. בנוסף לכך נעשים ניסיונות לריכוך הצעה, וכרגע מסתמן כי נגד ישראל לא ייכללו דרישות לסנקציות. זאת לאחר שהאירופאים והאמריקאים הבהירו כי לא יסכימו לסעיף הדורש סנקציות והמלצות לפעולה של בית הדין הבינלאומי בהאג בהצעת ההחלטה.

על רקע ההצבעה שלח אתמול ח"כ יאיר לפיד מכתב לכ־30 שגרירי המדינות החברות במועצת זכויות האדם של האו"ם המקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. לפיד כתב: "קראו לנציגים שלכם להצביע נגד ההצעה הפלסטינית שמבקשת לאמץ את הדוח על צוק איתן".

לפיד הוסיף כי "מטרתו של הדוח הזה והקמפיין סביבו היא אחת - ניסיון להרוס את מדינת ישראל באמצעים דיפלומטיים. מדינות שתומכות בזכויות אדם אינן יכולות לתת יד להחלטה הזאת - ועליהן להתנגד לה".