בפעם הראשונה מאז תחילת השיחות בינה לבין המעצמות, מסכימה איראן להכיר בזכות לאו"ם לפקח אחר מתקני הגרעין שלה, כך מדווחת היום בערב (חמישי), רשת בלומברג האמריקאית.

על פי הדיווחים, איראן תסכים לכך שהעובדים במתקנים יתושאלו על ידי אנשי האו"ם, וכי תותר הכניסה למתקנים, כולל אלו אשר נחשבים כאתרים פוטנצייאליים צבאיים, תחת החוקים הנוקשים אותם דורשות המעצמות.
עד עתה לא נתנה איראן לחברי הסוכנות לאנרגיה אטומית כניסה למתקנים, אך כעת הם צפויים לקבל כניסה ביד נרחבת והדברים ייכתבו בפרוטוקול נוסף, אשר יישאר חסוי. את הדברים אמר בכיר איראני במשא ומתן, שמו לא נחשף.

כזכור, שרי החוץ נמצאים ביום השישי שלהם לשיחות הגרעין בווינה, כאשר הבכיר הדיפלומטי העריך כי הסיכויים להגיע להסכם עד ה-5 ביולי (יום ראשון הקרוב), טובים מאוד. לוח הזמנים לא יוכל להידחות עוד, כיוון שהזמן שהקציב הקונגרס לכך הוא עד לשבוע הבא ובמידה ויידחה, יוכלו חבריו לדון בהסכם בזמן כפול ממה שהוקצב להם.

מי שצינן את ההתלהבות מוקדם יותר הבוקר, היה שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד, שטוען היום כי הצדדים עדיין לא קרובים לחתימה או סיכום מסויים וכי יש הרבה מאוד סעיפים שצריכים להיסגר. 
 
"יש עדיין עבודה רבה לפנינו. השרים יוצאים ונכנסים מחדר המשא ומתן בלי הפסקה על מנת להתייעץ. אנחנו רחוקים מלהגיע עם איראן לפריצת דרך בנושא הגרעין, אבל חייבים להישאר אופטימיים", סיכם האמונד. מי שיוקרתו מונחת על הכף בעניין הוא שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אשר אמר כי הוא מקווה לשמור את המומנטום של השיחות, בתקווה להגיע להסכם.