רוב גדול למתנגדים לתכנית החילוץ האירופית, כך עולה מספירת הקולות הראשונית לאחר משאל העם שנערך היום (ראשון). על פי "סינגולר לוג'יק", החברה שמעבדת את התוצאות עבור משרד הפנים, אחוז המצביעם "לא" יגיע ל61 אחוזים, לעומת 39% שהצביעו בעד. 



מדובר בניצחון לראש הממשלה אלכסיס ציפראס, שדחק באזרחים לא להיכנע ולהצביע נגד האולטימטום של אירופה. 

בעקבות התוצאה המסתמנת, אמר דובר הממשלה, גבריאל סקלארידיס, כי הממשלה מעוניינת בחידוש בישחות עם הנושים - הבנק האירופי המרכזי, מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית - באופן מיידי כדי שהכלכלה לא תקרוס. "השיחות חייבות להתחיל תוך 48 שעות. אנחנו נעשה הכל כדי להגיע להסכם", אמר.

בתוך כך, הבנק המרכזי של יוון יבקש מהבנק האירופי המרכזי להעלות את הסכום של הלוואת החירום לבנקים היוונים. "אנחנו מאמינים ששי עילה מספקת לבקשה", אמר סקלארידיס.

דובר הפרלמנט היווני מטעם מפלגת "סיריזה", ניקוס פיליס, אמר כי תוצאות ההצבעה מאפשרות לממשלה להתקדם במגעים עם הנושים הבינלאומיים. 

שותפותיה של אתונה הזהירו אותה כי הצבעת "לא" עלולה לגדוע את הקשרים עם אירופה ולדחוף את הכלכלה הכושלת של יוון לעבר פשיטת רגל, שתחמיר את השפל הכלכלי שחווה המדינה בחמש השנים האחרונות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד ייפגשו מחר בפריז על מנת לדון בתוצאת משאל העם ביוון. "השיחה עם הולנד תהיה על הערכת המצב ביוון והמשך שיתוף הפעולה בין ברלין לפריז בנושא", אמר דוברה של מרקל, סטפן סיברט. השניים גם הסכימו על קיום מפגש של ראשי מדינות גוש היורו ביום שלישי.

ואילו האנס מיכלבאך, חבר הבונדסטאג, אמר לרויטרס כי ייתכן שליוון יהיה יותר טוב מחוץ לגוש היורו. הוא אמר את הדברים בעקבות משאל העם בו הוחלט לדחות את תכנית החילוץ האירופית. 
 
מיכלבאך, חבר בקואליציה של הקנצלרית אנגלה מרקל, אמר כי לרוע המזל, יוון בחרה בדרך של בידוד. "אני לא רואה בסיס לסיוע נוסף ליוון", אמר.

עמיתו של מיכל באך, מיכאל פוקס, טוען כי ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, גרם לאסון. "אני מצטער על התוצאה", אמר פוקס, "כעת אנחנו צריכים לראות איך אנחנו אוספים את הרסיסים". לדבריו, אין סיכוי להגיע להסכם תוך 48 שעות.
 
ואילו ג'וליה קלוקנר, מחוקקת מתונה יותר, אמרה בהצהרה שאל לציפראס לחשוב שהוא יכול ללחוץ את גרמניה ואירופה. עם זאת, היא נמנעה מלקרוא ליציאת יוון מגוש היורו.

מנגד, שר החוץ האיטלקי, פאולו ג'נטיליוני, אמר כי עכשיו זה הזמן להניע מחדש את המאמצים להשגת הסכם עם יוון. בציוץ בטוויטר, אמר ג'נטיליוני כי אין יציאה מהמבוך היווני עם אירופה חלשה שלא צומחת.