"האמון בין איראן למעצמות אבד, וזה תפקידה של טהרן לבנות אותו מחדש, כך אמר (אתמול) שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמאייר בראיון לערוץ טלוויזיה גרמני. לדבריו, איראן צריכה להציע דברים חדשים כדי להשיב את המצב על כנו. 

משמעות הדברף לפי שטיינמאייר, היא שבהסכם שייחתם בין הצדדים צריכים להיכלל יכולות פיקוח שיוודאו שהרפובליקה האיסלאמית עומדת בהתחייבויות שלה. "אנחנו צריכים להיות בטוחים שיש שקיפות לגבי ההבטחות שאיראן נתנה", אמר שטיינמאייר.
מנגד, דיפלומט איראני בכיר אמר כי איראן הציגה בפני המעצמות פתרונות "חיוביים" למבוי הסתום בשיחות הגרעין, כך על פי סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא"

"הצגנו פתרונות להתגבר על המחלוקות, אבל לא נתגמש לגבי הקווים האדומים שלנו", אמר הדיפלומט, שביקש שלא להזדהות בשמו.
לאחר שגם תאריך היעד השני לסיום השיחות עבר (7 ביולי-מ"א), הסכימו הצדיים להאריך את השיחות ביומיים נוספים. "אנחנו ממשיכים לשאת ולתת", אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. 
דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, מארי הארף, אמרה כי הם יותר מודאגים מאיכות ההסכם מהזמן שעובר, "אם כי אנחנו יודעים שלא יהיה יותר קל לקבל החלטות קשות". 
מלבד הפיקוח על מתקני הגרעין, סוגיה נוספת שנמצאת המחלוקת היא שאלת הסרת הסנקציות. לפני מספר ימים דווח כי הושגה הסכמה ראשונית בין הצדדים, לפיה הם יודיעו על הסרה מיידית של הסנקציות, על מנת שאיראן תוכל להכריז על ניצחון, אולם בפועל הן יוסרו לאורך זמן והתאם לעמידה של טהרן במחויבויות שלה וכך המערב יוכל לטעון כי הן מוסרות בהדרגה, כפי שדרש.