תקלה מסתורית או מתקפת האקרים?



המסחר בבורסה בניו יורק (NYSE) הופסק באופן זמני היום (רביעי) עקב "בעיה טכנית" ליותר משלוש שעות. לאחר השעה 11:00 בבוקר, שעון ארצות הברית, הישעו מנהלי השוק את המסחר, אך המניות הנסחרות בבורסה המשיכו להסחר בשווקים אחרים.



ב-NYSE התריאו אחרי שמונה בבוקר על "בעיה שדווחה באחד החיבורים" ודוברת הבורסה אמרה: "אנחנו חווים בעיה טכנית במערכת ואנחנו עובדים כדי לפתור אותה במהירות האפשרית", עוד הוסיפה: "נספק עדכונים נוספים ברגע שנוכל ונעשה כמיטב יכולתנו כדי לייצר פתרון מהיר ולהבטיח את פתיחת השוק מחדש באופן מסודר".



ה-FBI הודיע כי "הגענו אל הבורסה בניו יורק והצענו את עזרתנו. המנהלים טוענים כי מדובר בבעיה טכנית ותו לא. אין צורך לאכוף את החוק ולכפות את שירותנו שם הפעם. נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות".



החשש כי מדובר במתקפת האקרים מתוכננת הועלה עקב קריסת שני אתרים מובילים נוספים, הראשון של העיתון הנחשב "הוול סטריט ג'ורנל", אשר קרס לחלוטין למספר שעות, אך בינתיים חלקים ממנו חזרו לפעול. האתר השני שנפל, שייך לחברת התעופה הגדולה "יונייטד איירלנייס" והביא לכך שקורקעו  מטוסים ובנוסף כל מי שרצה להתעדכן במצב טיסות או לקנות כרטיס - לא יכול היה לעשות זאת.



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, תודרך לגבי המצב ובינתיים גם בבית הלבן ובשאר הגופים הרישמיים, מנסים להוריד את הלהבות סביב הפאניקה של המשקיעים. בהודעה רשמית שנמסרה על ידי הבורסה לניירות ערך נכתב כי "בוודאות זאת אינה עבודה של האקרים".