זעם בקהילה היהודית בארגנטינה על הנשיאה כריסטינה קירשנר. ראשי הקהילה גינו את קירשנר על שימוש ב״קונוטציה אנטישמית״, לאחר שהמליצה לקרוא את המחזה ״הסוחר מונציה״ של וויליאם שייקספיר, כדי להבין כיצד קרנות הגישור הזרות סחטו את הכלכלה המקומית.
 
בסדרת ציוצים שפרסמה קירשנר בסוף השבוע האחרון בטוויטר היא סיפרה על שיחה שקיימה עם קבוצת ילדים בבית ספר בבואנוס איירס. ״אמרתי להם שהם צריכים לקרוא את ׳הסוחר מונציה' כדי להבין את הקרנות טורפות הנבלות. כולנו צחקנו״, צייצה קירשנר.
 
״תחושת אי נוחות ודאגה״

הנשיאה הארגנטינאית רמזה בדבריה לקרנות הגישור האמריקאיות, שקיבלו אישור מבית משפט בניו יורק לקבל את הכספים שממשלת ארגנטינה הייתה חייבת להן, על אף המאמצים של השלטון בבואנוס איירס לקיים דיון מחודש על החוב, אחרי פשיטת הרגל שעליה הכריזה המדינה ב-2001. מאחר שארגנטינה עדיין לא החזירה את הכספים, הצליחו הקרנות למנוע ממנה להוציא אגרות חוב מחודשות.
 
בארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה מיהרו למחות על השימוש במחזה, שבמרכזו עומד שיילוק, יהודי שעוסק בהלוואות בריבית, ואשר במשך שנים נחשב לדמות שמייצגת את האנטישמיות האירופית הטהורה של היהודים ששולטים בכלכלה.
 
בהודעה שפרסם הארגון הוא הביע צער על ״הקונוטציה האנטישמית העמוקה של היצירה הזאת ועל ההמלצה לקרוא אותה, שמעוררת תחושת אי נוחות ודאגה מוצדקת בקרב הקהילה היהודית בארגנטינה״.
 
בתגובה, פרסמה קירשנר צילום של מודעה על הופעה של תיאטרון הבימה בספרד ביוני 2013. ״המחזה? הסוחר מונציה״, כתבה. ״המבצעים? התיאטרון הלאומי של ישראל ׳הבימה״׳. היא הוסיפה כי ״אפשר לראות שישראל אוהבת ספרות טובה ואת התיאטרון הטוב ביותר״.