מצרים: פיצוץ עז נשמע הבוקר (שבת) במרכז קהיר מול, מול הקונסוליה האיטלקית, עורק תנועה מרכזי בעיר, כך דיווחו סוכנות הידיעות הממשלתית וגורמי ביטחון במדינה. לפי הדיווחים, אדם אחד נהרג, ועוד חמישה בני אדם נפצעו, בהם שני שוטרים שהגיעו למקום לאחר הפיצוץ. 

גורמי הביטחון מסרו כי הפיצוץ נגרם כנראה ממכונית תופת. אף גורם לא נטל עדיין את האחריות לאירוע. סוכנות הידיעות במדינה מסרו כי הפיצוץ העז גרם לנזק גדול במבנה של הקונסוליה האיטלקית. על פי סוכנות הידיעות רויטרס מעוצמת הפיצוץ רעדו בניינים הסמוכים לקונסוליה. עדי ראייה סיפרו כי הפיצוץ "הרעיד את האזור".
המצב הבטחוני במצרים מתוח מאוד בחודשים האחרונים. לפני כשבוע וחצי פוצץ דאעש שתי מכוניות תופת בחצי האי סיני בסמוך למוצבים של הצבא המצרי, בהתקפה משולבת  של עשרות מחבלים חמושים על עמדות וכלי רכב של הצבא . במתקפה נהרגו למעלה מ-70 מאנשי הצבא המצרי וכ-30 לוחמים של ארגון דאעש.  מדובר בהישג חסר תקדים לארגון הטרור שהצטרף לחליפות האיסלמית לאחר שנים של פעילות תחת השם "אנסאר בית אל מקדס". 

בעקבות הפיגועים התחוללו קרבות עזים בין הצבא המצרי לדאעש, ובהודעה של הצבא נכתב כי כוחות הצבא המצרי, בסיוע הפצצות חיל האוויר של המדינה הצליחו להשמיד עמדות של ארגון דאעש וכן 20 רכבים ששימשו את התוקפים במהלך הקרבות.