ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות לפיגוע מכונית התופת בקונסוליה האיטלקית בקהיר הבוקר (שבת). זהו צעד נוסף בהסלמה והתחזקות של הארגון באזור סיני ואין כבר כל ספק כי נפתחה חזית חדשה נגד זרים במצרים. 



הארגון צייץ בטוויטר: "בעזרת ברכתו של האל, חיילי המדינה האסלאמית היו מסוגלים לפוצץ מכונית חונה שנשאה 450 קילוגרם של חומר נפץ במטה של הקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר".



עוד הוסיף הארגון אזהרה לאזרחים המצרים שיתרחקו ממטרות אסטרטגיות זרות: "אנו ממליצים למוסלמים להתרחק ממקומות אלה כי הם מהווים מטרות לגיטימיות להתקפות של המוג'אהדין".



בפיגוע הבוקר בקהיר אדם אחד נהרג ועוד חמישה בני אדם נפצעו, בהם שני שוטרים שהגיעו למקום לאחר הפיצוץ.



בתוך כך, משרד החוץ בקהיר החל בקמפיין בינלאומי המסביר את המניעים להוצאתם להורג של הנשיא המודח מוחמד מורסי והנהגת האחים המוסלמים.



ממשרד החוץ נמסר כי השגרירים בעולם, כמו גם השגרירויות הזרות במצרים, קיבלו איגרת בה הוסבר "המצב האמיתי במדינה" והובאו "הוכחות שמצביעות על חלקם של אנשי האחים המוסלמים בחוסר היציביות והפגיעה בביטחון מצרים".



קמפיין זה מעלה חששות כבדים, כולל הדלפות מבתי הכלא, כי השלטונות כבר החליטו להוציא להורג את הנשיא לשעבר וכי הם מכינים את דעת הקהל במדינה ובעולם להודעה הרשמית על כך. עם זאת, במצרים יש גם מפלגות של השמאל שיצאו נגד הכוונה להוציא להורג את מורסי. "מדובר בצעד המסוכן ביותר שעושה הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מאז החל בחיים הפוליטיים", הזהיר איימן נור, ראש סיעת "רד א-ת'ורה" המצרי. "סיסי רוצה לניקום במורסי ואף אחד בעולם הערבי, האסלאמי ובכל העולם לא יקבל זאת".