אחרי חודשים של דיונים, עימותים והרבה דם רע בין אתונה למדינות גוש היורו, נראה שהבוקר (שני) סוף-סוף הושג הסכם בין מדינות גוש היורו לבין יוון. ראשי מדינות גוש היור נפגשו אתמול והיום והגיעו להסכמה לגבי הצלת כלכלתה של יוון. 



נשיא המועצה האירופית, הפולני דונלד טוסק, אמר כי ההסכם התקבל פה אחד וצייץ שיופעל מנגנון היציבות האירופי, הכולל תמיכה כלכלית ליוון תמורת רפורמות רציניות מצדה של אתונה. 



ראש ממשלת בלגיה שארל מישל צייץ "הסכם" מתוך ישיבת מנהיגי המדינות בבריסל. דובר ממשלת קפריסין החרה החזיק אחריו: "נראה ששיש לנו הסכם".



גורמים באיחוד האירופי אמרו כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס קיבל את התנאים שהכתיבה גרמניה, בהם עיקול נכסי המדינה ומכירתם על מנת לכסות את החוב. 
 
ציפראס גם הסיר את התנגדותו לצירוף קרן המטבע הבינלאומית, שתתרום 86 מיליארד יורו לתכנית החילוץ, דבר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שהוא הכרחי כדי להעביר את התכנית בבונדסטאג. 
 
ההסכם עלול להביא למחאה ביוון ואולי אף להפלת הממשלה. מוקדם יותר אמר שר העבודה של יוון, פאנוס סקורלטיס, כי התנאים של גוש היור אינם ישימים ויובילו לבחירות ביוון עוד השנה. 

עוד הוחלט על ידי המנהיגים, כי שישה צעדים, כולל קיצוץ בהוצאות, העלאת מסים ורפורמות בפנסיה, צריכים להיכנס לפעולה עד יום רביעי בלילה והחבילה כולה צריכה לקבל את צמיכת הפרלמנט היווני.
 
מנגדף הוויתור המשמעותי היחיד של גרמניה היא הסרת ההצעה שיוון תיקח "פסק זמן" מגוש היורו.

בעקבות ההסכם, זינקו הבורסות באירופה. המדדים בלונדון, פרנקפורט ופריז רשמו עליה של בין 0.6% ל-1.4%.

בשבת אישר הפרלמנט היווני את ההצעת הממשלה להסדר החוב של יוון עם מדינות גוש היורו. כמה מחברי מפלגתו של ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, התנגדו להצעה שהגיש שלשום. חלקם הצביעו נגד תכנית החילוץ, חלקם נמנעו וחלקם נעדרו מההצבעה.
חלק מהרפורמות בתוכנית החדשה הוגדרו על ידי בכירי הממשל כמחמירות יותר מאלו שדחו היוונים במשאל העם בתחילת השבוע, אך גורמים הבהירו כי יבקשו מהנושים הסדרים נוחים יותר לפריסת החוב.