לילה מתוח ודרמטי בשיחות הגרעין בוינה: נציגי איראן והמעצמות בשיחות יערכו פגישה מכרעת היום (שלישי)  ב-11 בבוקר שעון ישראל, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית פארס.



קודם לכן דיוווחה סוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א" כי שר החוץ האיראני ושרת החוץ של האיחוד האירופי יישאו הצהרה משותפת בשעות הקרובות כשלצידם נציגי ששת המעצמות. 

מקור דיפלומטי אמר  לסוכנות הידיעות רויטרס כי טיוטת ההסכם תכלול גישה של פקחי או"ם לכלל אתרי הגרעין הצבאיים ואם יתבדו חששות המערב, הסנקציות נגד איראן יוסרו בשנת 2016.  עם זאת, הדגיש המקור כי הטיטה אינה סופית ותוכנה הסופי יתבהר במהלך המפגש בבוקר. 



קודם לכן דיווחו מקורות דיפלומטים כי קיים סיכוי גדול שהצדדים יגיעו להסכם עד שעות  הבוקר. "זה לא סביר כי הלילה  יהיה צילום משותף של שרי החוץ המשתתפים בשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות", כך מסרו הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס מקורות דיפלומטים המעורבים בשיחות. 

מוקדם יותר דיווח דיפלומט מערבי המעורב בשיחות כי צילום שכזה אכן יתרחש , וכי תתלווה אליו אף הצהרה לתקשורת. בנוסף, כל הבכירים שדיברו העדיפו להישאר אנונימיים. 

אתמול אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי ישנו סיכוי להתקדמות שתביא לבשורה, אולם דיווחים בתקשורת האיראנית הכחישו זאת. שם נאמר כי על פי מקורבים לשר החוץ האיראני, מוחמד זריף, שיחות הגרעין המתקיימות בוינה לא יסתיימו היום. 
 
הבית הלבן, מצידו, מסר בהודעה שהוציא כי "ישנה התקדמות משמעותית בשיחות עם איראן, אך עדיין ישנן נקודות מחלוקת". עוד נמסר מהבית הלבן כי המשא ומתן בוינה ימשיך כל עוד השיחות יהיו מועילות.

על פי הדיווח נראה כי החתימה על ההסכם התקרבה כאשר המעצמות הביעו הסכמה להעניק לאיראן הקלה בסנקציות תמורת הטלת מגבלות על תכנית הגרעין שלה.  "לא צריכה להיות כל הארכה", אמר שר החוץ האיראני והוסיף: "אך אנחנו יכולים להמשיך בשיחות ככל שיהיה צורך בכך".