איראן והמעצמות הגיעו להסכם היסטורי על על תכנית הגרעין, כך אמר דיפלומט איראני. על  פי ההסכם, טהרן תהנה מהקלה בסנקציות בתמורה להגבלות על תכנית הגרעין.

"כל העבודה הקשה שעשינו השתלמה וסגרנו את העסקה", אמר הדיפלומט לסוכנות הידיעות רויטרס. דיפלומט מערבי המעורה בשיחות אישר את הדברים: "כן, יש הסכם".

דוברת של האיחוד האירופי אמרה כי שרי החוץ של איראן ושש המעצמות ייפגשו הבוקר ולאחר מכן תתקיים מסיבת עיתונאים.

מקור דיפלומטי אמר הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההסכם יכלול גישה של פקחי או"ם לכלל אתרי הגרעין הצבאיים ואם יתבדו חששות המערב, הסנקציות נגד איראן יוסרו בשנת 2016.

על פי ההסכם, איראן תוכל לשמור את מרבית התשתית הגרעינית שלה, ולהעשיר אורניום על אדמתה. מנגד, ההסכם דורש מאיראן ללבלום את התפתחות התשתית ואף להחזירה לאחור לתקופה של 15-10 שנים.

על פי גורמים איראניים, כור הפלוטוניום באראק, שעל פי ההסכם מיועד לייצר פחות פלוטוניום, ונמצא באחריות סין, יימכר בשוק החופשי ולא יישאר באיראן.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, הסנקציות שהוטלו על איראן על ידי האיחוד האירופי וארצות הברית יוסרו כשההסכם יתחיל להיות מיושם.

בין היתר, יוסרו איסורים על שיתוף פעולה כלכלי בכל התחומים יבוטלו, כולל השקעות בגז ובנפט.

נכסים בשווי מיליארדי דולרים יופשרו; האיסורים על התעופה האיראנית יוסרו לאחר שלושה עשורים וכן על מוסדות כלכלה ותשתית של הרפובליקה האיסלאמית, כמו הבנק המרכזי, חברת הנפט הלאומית, קווי הספנות האיראניים, חברת התעופה הלאומית ועד גופים בני אדם נוספים.

בנושא אמברגו הנשק נראה כי איראן התקפלה. על פי מקור דיפלומטי, אמברגו הנשק שהוטל על טהרן יישאר על כנו למשך חמש שנים ואילו הסנקציות על טילים למשך שמונה שנים.

עוד אמר המקור, כי איראן הסכימה לתכנית לפיה הסנקציות יוחזרו בתוך 65 ימים אם תפר את הסכם הגרעין.

ישראל תפעל כעת בקונגרס על מנת לנסות למנוע את אישור ההסכם. על פי הפשרה שהושגה באפריל, יהיו לקונגרס 30 ימים לעבור על ההסכם. לאחר מכן יהיו לנשיא אובמה 12 ימים להטיל וטו על החוק ואז 10 ימים לקונגרס להצביע שוב כדי לעקוף את הווטו של הנשיא.
 
עוד נקבע בהצעה, שהנשיא אובמה לא יוכל להסיר את הסנקציות שהוטלו על ידי הקונגרס האמריקאי ב-52 הימים האלה.