מטיף דת בכיר באיראן, אייתוללה מוחמד עלי  קרמני, אמר היום (שישי) כי הכעס מצד ישראל ומצד ערב הסעודית על ההסכם ההיסטורי שנחתם בין איראן לבין שש המעצמות בסוגית הגרעין הוא "ההוכחה הניצחת להצלחתה של איראן".

במסגרת ההסכם שנחתם ביום שלישי, הסנקציות על איראן יוסרו בהדרגה, בתמורה למגבלות ארוכות טווח על תכנית הגרעין. המערב חושש כי זו נועדה לשם פיתוח של פצצת גרעינית. לעומת זאת, האיראנים טוענים כי הפעילות הגרעינית נועדה אך ורק למטרות אזרחיות.

"איראן תקיים את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות רק אם יוסרו הסנקציות באופן מיידי ובמקביל יישמרו האידיאלים של הרפובליקה האסלאמית", כך אמר היום איש הדת בכיר בתפילות יום השישי בטהרן.
 
אייתוללה מוחמד עלי קרמני הוסיף בדרשה שהועברה ברדיו המקומי כי חלק מהמדינות שחתמו על ההסכם עם איראן אינן אמינות ודרשו דרישות מוגזמות ו"מעליבות". לדבריו, "על האיראנים לקבל את העסקה אך ורק אם כל הזכויות וכל הקווים האדומים שלנו יישמרו לצד הערכים האיראניים הנלחמים ביהירות של המערב".  

כזכור, לפני שלושה ימים איראן והמעצמות הגיעו להסכם היסטורי על על תכנית הגרעין, כך אמר דיפלומט איראני. על פי ההסכם, טהרן תהנה מהקלה בסנקציות בתמורה להגבלות על תכנית הגרעין.

לאחר ההודעה על ההגעה להסכם אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "אנחנו לא מחויבים לעסקה הזאת, איראן מחויבת להשמדתנו". על רקע התגובות הקשות בישראל להסכם הגרעין, התייצב רה"מ בפני עיתונאים זרים והזהיר כי "זוהי טעות היסטורית, איראן תוכל לייצר הרבה פצצות אטום".