ארה"ב וקובה פתחו בשקט היום (שני) בעידן חדש של יחסים בין המדינות שאחרי המלחמה הקרה, חידשו באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים, שנותקו לפני כחמישה עשורים, והקימו מחדש שגרירויות בשתי הבירות.
כשהשעון עבר את השעה חצות אמש (בין ראשון לשני) שתי המדינות החלו באופן רשמי בחידוש היחסים באופן היסטורי, שהחל עם פריצת הדרך ביחסים שעליה הכריז נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו ב-17 בדצמבר.
שר החוץ הקובני ברונו רודריגז הגיע לוושינגטון על מנת להיות נוכח בהנפת הדגל הקובני, לראשונה מזה 54 שנים, מעל המבנה שישמש מחדש כשגרירות הבאנה בבירת ארה"ב. לאחר האירוע הסימבולי, ייפגשו רודריגז עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בוושינגטון. 

גם שגרירות ארה"ב תיפתח מחדש בהבאנה אבל שם הדגל האמריקני לא יונף עד לביקורו של קרי בחודש הבא. "רצינו שמזכיר המדינה יהיה שם על מנת לראות את האירועים החשובים הללו", נמסר ממחלקת המדינה.
המאמצים לכיוון נורמליזציה מוחלטת של היחסים בין ארה"ב והאי הנשלט ע"י קומוניסטים ימשכו. אחרי יותר משנתיים של משא ומתן בין שתי הממשלות, הצליחו להגיע ליעד שהושג באופן רשמי היום.
תהליך הנורמליזציה הואט לאורך השנים בגלל ויכוחים, בין השאר על זכויות אדם, כמו גם רצונה של הבאנה לשמור על שליטה קפדנית באוכלוסיה ובכלכלתה. יש לציין כי האמברגו האמריקני נגד קובה נותר על כנו, ורק הקונגרס יכול להסיר אותו.