בסנאט האמריקאי התקיים הערב (חמישי) דיון על הסכם הגרעין עם איראן. 

בפתח הדיון אמר יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, סנאטור קורקר, למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, כי האיראנים "כייסו אותך, הם רימו אותך".

"בתחילה טען הממשל שיהיה פיקוח בכל מקום ובכל זמן, ועכשיו הם אומרים שמעולם לא טענו כך", אמר קורקר. כמו כן, הוא התייחס לביקורת של ישראל ואמר: "אם היינו עוסקים בפירוק תכנית הגרעין של איראן, בנות הברית שלנו באזור לא היו מגיבות כפי שהגיבו".

הוא לא חסך את הביקורת כלפיי קרי והוסיף: "מה שאני חושב שקרה בשיחות הגרעין זה שהסתרת בעבור איראן מסלול נטול הפרעות בדרך אל הנשק הגרעיני וזאת רק באמצעות התחייבות להסכם הזה. החלופה שהשגנו בה בהסכם היא לא, כפי שנאמר בכל מיני תשדירים בטלוויזיה בחוסר כנות 'הסכם טוב יותר'".

קרי הגן על הסכם הגרעין עם איראן ואמר: "ארצות הברית לא לבד כאן. מדובר במעצמות גרעיניות שהתאחדו ותרמו לנושא- צרפת, רוסיה, סין, גרמניה- הם לא מטומטמים. הם מומחים בטכנולוגיות  גרעיניות וכולם חתמו על ההסכם הזה. מיום שהחלו השיחות הבהרנו שלא נקבל שום דבר פחות מהסכם מצויין. השגנו ועמדנו בסטנדרטים שהצבנו לעצמנו. זה עסקה שמסכלת את הפתח לגרעין איראני".

קרי: "הסכם טוב יותר הוא פנטזיה"

מזכיר המדינה התייחס לטענה כי האיראנים קיבלו מה שרצו: "הם כבר קיבלו את מה שהם רוצים לפני עשר שנים. יש להם חומר לעשר פצצות ואלפי צנטריפוגות. השאלה היא לא לתת להם מה שרוצים, אלא לעצור את תכנית הגרעין האיראנית. עצרנו את יכולתם לבנות נשק גרעיני. כולם יודעים שכדי לעצור את הגרעין האיראני צריך אופציה צבאית".

כמו כן הוא אמר כי העסקה מאפשרת התערבות במידת הצורך: "נוכל לעצור בזמן כל הפרה, שום אופציה לא ירדה מהשולחן. אם ההסכם יידחה זו איראן גרעינית, לא הסכם טוב יותר. זו פנטזיה. קהילת המודיעין תגיד לכם זאת - האופציה היא בין הסכם זה לשום הסכם בכלל, ואז זמן הפריצה לפצצה גרעינית יהיה שלושה חודשים.