תקדים במלחמה הבין לאומית בארגון הטרור דאעש: לאחר משא ומתן ממושך שכלל שיחה בין הנשיא האמריקאי ברק אובמה לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, החליטו הטורקים אמש (חמישי) לאפשר לחיל האוויר האמריקאי לתקוף מטרות של ארגון דאעש משטחה של טורקיה.



האישור מתייחס ספציפית לשימוש בבסיס חיל האוויר האמריקאי הגדול בסמוך לעיר אדנה שבמזרח טורקיה. הבסיס, המכונה גם בסיס אינצרלינק, נחשב לאחד הבסיסים הגדולים ביותר של ארצות הברית באזור והקרובים ביותר לחזית עם דאעש בצפון עיראק וצפון סוריה.



ההחלטה מגיעה על רקע התקפה של אנשי דאעש על צבא טורקיה היום שהביאה לחילופי אש כבדים ולחיל טורקי אחד הרוג וחיל נוסף פצוע. בשבוע שעבר ביצע מחבל מתאבד של ארגון דאעש פיגוע התאבדות בהפגנה של סטודנטים כורדים בסמוך לגבול עם סוריה, מתקפה שגרמה למותם של למעלה מ-30 הרוגים.



התנהלותה של טורקיה בכל הקשור למלחמה הבינלאומית נגד דאעש הייתה כזו של הימנעות מלקיחת צעדים משמעותיים והתמקדות בעיקר בסכנה של יצירתה של מדינה כורדית בצפון סוריה. ההתקפות האחרונות של הארגון בשטחה של טורקיה מקשות על גישה זו, שהובלה על ידי הנשיא ארדואן, הידוע בתמיכתו בקבוצות איסלמיסטיות אחרות בטורקיה. 



בתוך כך, הולך וגובר החשש כי טורקיה תפלוש לצפון סוריה במטרה להקים "אזור חיץ" בינה ובין הלחימה ובמטרה הסמויה של סיכול הקמת מדינה כורדית או ישות בדלנית אחרת בצפון סוריה, שעשויה להביא לתסיסה בקרב הכורדים בטורקיה. כעת, למעלה מ-4,000 טורקים ממוצא כורדי נלחמים לצד יחידות ההגנה הכורדיות ה-YPG בצפון סוריה.