הפנטגון הרחיב בשקט את פעולותיה הצבאיות של ארצות הברית בסומליה נגד חמושי ארגון הטרור א-שבאב בשבועות האחרונים.



תקיפות המזל"ט (מטוסים זעירים ללא טייס) בארצות הברית הן עכשיו חלק מאסטרטגיה צבאית גדולה שתספק תמיכה צבאית ישירה לכוחות שמירת השלום באפריקה, בעיקר הקנייתים - תחת מתקפה של א-שבאב, לדברי גורמי ביטחון אמריקאים.



מזל"טים חמושים בטילי הלפייר, כבר המריאו מאתר צבאי אמריקאי בג'יבוטי במשימות התקיפה. מזל"טים אחרים ביצעו איסוף מודיעין, מעקב וסיור ופעלו מתוך אתיופיה, על פי אחד מגורמי הביטחון.



המשימות מתמקדות בחמושים באזורים התוקפים ישירות או מאיימים על משימות כוחות ארגון האיחוד האפריקאי בשמירת השלום בסומליה. הארגון מאוייש על ידי חיילים מכמעט תריסר מדינות, אבל עיקר החיילים מגיעים מקניה ואתיופיה.



עד עכשיו, רוב הפעולות הצבאיות האמריקאיות בסומליה התמקדו בתקיפות אוויריות או פשיטות על ידי כוחות מבצעים מיוחדים שמטרתם ללכוד ולהרוג אנשים מסוימים הקשורים לאל-קאעידה וארגוני טרור אחרים באזור. אבל בחודש יוני, חמושים מארגון א-שבאב תקפו וכבשו בסיס של כוחות שומרי השלום בדרום סומליה. דובר ארגון הטרור טען בזמנו שבתקיפה נהרגו 50 חיילים.



זה היה אחרי שבארצות הברית החלו לגבש את המשימה הצבאית האמריקנית לספק הגנה לאזור. ההערכה בארצות הברית היא שא-שבאב רואה פוטנציאל אסטרטגי ביכולתה לתקוף מטרות ספציפיות. מטרת התקיפות בארצות הברית למנוע סוגים אלה של התקפות.



במהלך עשרת הימים האחרונים, ארצות הברית ביצעה לפחות שבע תקיפות מזל"ט ועוד תקיפות צפויות.