סוף סוף הגיעה לסיומה אחת הפרשות הכואבות והדרמטיות בתולדות ישראל. על פי שרת המשפטים, איילת שקד, המרגל הישראלי, יונתן פולארד, צפוי להשתחרר מהכלא בסוף חודש נובמבר לאחר 30 שנות מאסר.



מזכיר המדינה האמריקאית ג'ון קרי אמר כי שלחרורו הקרוב של פולארד אין כל קשר להסכם עם איראן. "מעולם לא קיימתי דיון עם הישראלים על הנושא. מעולם לא" אמר קרי.  אמירה זו משקפת את עמדתו הרשמית של אממשל אובמה כי עניינו של פולארד הוא עניין משפטי בלבד ולא קשור למדיניות ארה"ב כלפי ישראל. 



שר החקלאות ופיתוח הכפר ויו״ר השדולה לשעבר בכנסת למען פולארד אורי אריאל אמר בעקבות ההודעה:  ״שהחינו והגיענו לזמן הזה. אחרי 30 שנה יותר מדי מגיע הרגע לו ייחלנו. אני מברך את יונתן ובני משפחתו על השחרור הקרב ובא ומצפה בכיליון עיניים לנחיתתו בישראל. נחכה לו באהבה עצומה״ 



עורך דינו של פולארד הודיע כי על פי חוקי השחרור פולארד מחויב להישאר חמש שנים בארצות הברית אך בכוחו של הנשיא אובמה לקצר את תקופת הזמן הזו כראות עיניו ובכך לאפשר לפולארד לעלות לישראל.



תיק הריגול של פולארד, בן ה-61 נחשב לאחת מהפרשות הצורמות ביותר בתולדות יחסי ארצות הברית וישראל. הוא הואשם בהעברת מידע לישראל בנוגע לנשקים סובייטיים אשר עשו דרכם לעבר בעלות בריתה של ברית המועצות דאז ויריבותיה של ישראל. 



וועדת השחרורים העבירה לעורכי דינו של פולארד, אליוט לאור וג'קוב סמלמן.  עורכי דינו של פולארד כבר שכרו עבורו דירה בניו יורק ומצאו עבודה בעבורו בחברת השקעות בעיר.



נחמן שי, יו׳״ר שדולת הכנסת לשחרור פולארד הגיב אף הוא: ״30 שנה אני עוקב אחר הפרשה המכוערת הזו. סוף סוף היא מגיעה לסיומה. הובלנו בשנתיים האחרונות מסע ענק של הכנסת לשחרורו. נחכה לו שם״.

פולארד נחשב לאיש חולה מאוד ותנאי המאסר שלו בשנים האחרונות החמירו את בעיותיו הבריאותיות. אישתו השנייה, אן, מנהלת מאבק קשה מאוד לאורך השנים ונפגשה עם צמרת הממשל הישראלי על מנת לנסות ולהביא לשחרורו, כמו גם אישתו לשעבר, אסתר. יש לציין כי לא מדובר במחווה של האמריקאים כלפי ישראל, אלא בעקבות סיום עונש המאסר שלו, ואישורה של ועדת השחרורים להוציאו מהכלא.



אן פולארד אמרה בשיחה עם ערוץ 2: "אני מתרגשת מאוד, התחלתי לבכות, אני עדיין לא מאמינה. עדיין לא ידועים לי כל הפרטים, אם הם נכונים או לא. אני הולכת לבדוק את כל התנאים ומשם נראה. אני מקווה שישימו אותו בשלום על מטוס ושהוא יגיע לישראל, אל מולדתו. עדיין לא קיבלתי אישור רשמי לכך".