אין ספק שזימבבואה היא מדינה עם הרבה מאוד צרות כלכליות וקיומיות, אבל ליום אחד הופנו כל העיניים במדינה לעבר כאב לב אחד, לאחר שרופא שיניים מארצות הברית, וולטר פאלמר, גרם להרג האריה הכי אהוב במדינה.

כזכור, בזימבבואה, הציד נחשב לחוקי, אך יש מספר מועט של חיות ומקומות, כמו הפארק הלאומי, אשר בהם אסור לקיים את הפעילות. חלק מהאריות מסומנים בקולרים שנמצאים על צווארם והריגה שלהם נחשבת לבלתי חוקית. אחד מהם היה ססיל האריה, אשר נחשב לאריה אהוב מאוד, לא תוקפני כלפי בני אדם ולא ממש מסוכן. הוא היה בן 13 לפני שנורה על ידי התייר. 
פאלמר, שהפך בן לילה לאחד האנשים השנואים ביותר במדינה, שילם עבור ה"תענוג" כ-55 אלף דולרים. הוא שילם למדריך שיפתה את ססיל לצאת מהיערות במהלך הלילה, על מנת שהוא יוכל לצוד. הוא ירה ופצע אותו עם חץ, מה שגרם לו לפציעה קשה, אבל לאחר מכן הוא הסתובב וחזר לצוד אותו לאחר 40 שעות. לאחר מספר תמונות ניצחון, ראשו של ססיל נערף והוא הופשט מעורו. את יתר הגופה הם זרקו בצד, ללא שימוש. ברשתות גם פורסם שמו של המשרד ממנו יצא המדריך וגם כלפיו החלו טענות קשות על הדרך בה עבד. 

האסון הוא גדול מאוד עבור להקת האריות בזימבבואה, שנמצאת בסכנת הכחדה. כמו כן, בעקבות מותו של ססיל, גם ההישרדות בטבע הפכה להיות קשה יותר עבור 24 מהגורים שלו, שכן, לאחר שמנהיג הלהקה נעלם ומת, מגיעים אריות מלהקות אחרות והורגים את גוריו עקב רצון להשתלט על הלהקה ולהפוך לזכר האלפא שלה.


התגובות מרחבי העולם לא איחרו לבוא וכולם הביעו זעזוע עמוק מההרג של האריה וביקשו לשים סוף לציד הפופולארי, אך יחד עם זאת, התברר כי גם הרשויות במדינה לא מתכוונות להישאר אדישות לנושא והודיעו כי תיפתח חקירה פלילית על ההרג של ססיל האהוב. עוד מתברר כי לאחר שהבינו כי מדובר בחיה מוגנת עם קולר, הם ניסו להעלים את גופתו, אך הרשויות עלו על המקרה מהר מאוד ופיענחו את הפרשה.
פאלמר עצמו שילם בגדול על המעשה. שמו פורסם בכל מקום אפשרי והוא נאלץ לסגור את מרפאת השיניים שלו, לאחר שזאת כוסתה בשלטי מפגינים, בובות ואנשים שהגיעו להביע את זעמם על הנושא. שמו הפך להיות מטרה והוא מקבל התנכלויות ממספר גורמים. פאלמר שחרר הצהרה בה ניסה למזער את הנזק וכתב: "הסתמכתי על המומחיות של המדריכים המקצועיים המקומיים שלי, כדי להבטיח ציד חוקי משפטית. אני מצטער מעומק לבי שהפעילות שאני כל כך אוהב ומתרגל באופן אחראי וחוקי, הסתיימו בנטילת חייו של האריה הזה". 

זוהי לא הפעם הראשונה שוולטר עוסק בציד, ובעקבות זאת, פורסמו הרבה מאוד תמונות שלו עם חיות אותן צד אחרות. "הוא כל כך טיפש, איך אפשר להיות כל כך טיפש", אמרה אחת המפגינות שהגיעה אל משרדיו. שמו שותף במאות אלפי שיוכים, ציוצים ופוסטים, אשר קוראים להחרמתו וגם בקשה ודרישה למצות איתו את הדין עד תום.

זעם גדול. צילום: מתוך טוויטר