"סביר מאד" שהחלק של כנף המטוס שנמצא בחוף של האי ראוניון שבאוקיאנוס ההודי שייך למטוס המלזי שנעלם ב-8 במרץ 2014, כך אמר מרטין דולאן, ראש רשות התעופה האזרחית האוסטרלית ל-BBC.



גורמים רשמיים בחברת בואינג אישרו אתמול כי החלק שנמצא שייך ככל הנראה למטוס בואינג 777, אותו דגם של המטוס המלזי שנעלם לפני כשנה וחצי.



בתוך כך, תושבי האי ראוניון המשיכו לסרוק את קו החוף בתקווה למצוא חלקים נוספים שיסייעו לפתור את תעלומת היעלמות טיסה MH370 על 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליה.



פיליפ סידאם, ראש האגודה האחראית של אחזקת החוף לידו נמצא החלק, אמר כי הזרמים של האוקיאנוס מביאים כל מיני דברים לאי והציג בקבוק שהגיע מאינדונזיה - כ-6,600 ק"מ משם.



למרות האמירות של חברת בואינג, הרשויות הצרפתיות מתכוונות לשלוח את החלק לצרפת על מנת לקבוע אם הוא שייך למטוס המלזי. לאור התקווה של משפחות הנוסעים קבל תשובות באשר למה שארע למטוס, השאיפה היא כי תשובות - גם אם חלקיות - יתבלו כבר ביומיים הקרובים.



"הדבר החשוב ביותר כרגע הוא לתת למשפחות סגירת מעגל", אמר שר התחבורה האוסטרלי וורן טראס.



למרות זאת, לאור הפעמים בהם נמצאו רמזים כוזבים להימצאותו של המטוס, יש כאלה שמעוניינים ביטחון על פני מהירות.



ג'אקיטה גומז, שבעלה פטריק היה דייל בטיסה, רוצה שהרשויות יוודאו שהממצאים ודאיים לפני פרסומם: "זה יהיה סוף שבוע של מתח וחרדה".



אבל גם אם יימצא שאכן החלק שייך למטסו של חברת התעופה המלזית, אין ודאות שהקופסה השחורה, שיכולה לספר מה אירע לטיסה MH370 תימצא.