גל החום הקשה הפוקד את אזורינו לא פסח גם על שכונותינו, איראן ועיראק, שם הוא מכה בשיא עוצמתו עם טמפרטורות של מעל 70 מעלות צלזיוס ולחות בלתי נסבלת.
בשתי המדינות הוכרז היום (ראשון) על יום חופש לאומי. בעיר באנדר משהאר באירן נמדדו מעל 72 מעלות צלזיוס, נתון שמתקרב לטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בהיסטוריה, בערב הסעודית בשנת 2003.  
טמפרטורת המים בבאנדר משהאר הגיעה למעל 33 מעלות צלזיוס, דבר שהביא ללחות קשה בעיר. הטמפרטורה שנמדדה בעיר היא בין הגבוהות ביותר שנמדדו באזור התישבות עירוני.

החזאי אנטוני מאסאליה, הנמצא באזור, אמר למגזין האמריקאי "אינטרנאשיונל ביזנס טיימס" כי "מזג האוויר בעיר הוא פשוט בלתי נתפס. הנתונים מציגים את אחד ממצבי מזג האוויר הקיצוניים ביותר שהמין האנושי ראה מעולם". 

בעיראק השכנה נמדדו קרוב ל-50 מעלות צלזיוס, דבר שהביא להכרזת ארבעה ימי חופשה לאומית משום שעומס החום הכבד לא מאפשר עבודה תקינה. רשת החשמל במדינה שבימים כתיקונם מתקשה לתפקד נמצאת במצב של קריסה בשל השימוש המוגבר במזגנים. מאות אנשים נהרו לחופי הפרט והחידקל במטרה להתרענן ולהקל במעט על החום .טמפרטורות השיא שנמדדה במדינה עומדת על מעל 70 מעלות צלזיוס.