מהבית הלבן נמסר כי הם לא יכולים לאשר את הדיווחים על כך שמפקד גדודי קודס ממשמרות המהפכה האיראניים, שנתון לאיסור נסיעה מטעם האו"ם, ביקר ברוסיה ופגש בנשיא ולדימיר פוטין. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי הדיווחים על הנסיעה הם "סימן מדאיג" שאיראן מעוררת בקרב ארה"ב.



ראש גדודי קודס, כוח העלית של משמרות המהפכה האיראניים, שנתון תחת צו איסור יציאה מאיראן מטעם האו"ם, פגש בכירים במוסקבה, בהם הנשיא פוטין. כך אישרו הערב באיראן את הדיווח שפורסם קודם לכן היום (שישי).

בכיר איראני אישר כי קאסם סולימאני, מפקד הכוח שהוא זרוע מעבר לים של משמרות המהפכה, ביקר ברוסיה במחצית השניה של יולי, שם הוא שוחח על נושאים אזוריים ונושאים שביחסים בין שתי המדינות ומשלוח לאיראן של טילי קרקע-אוויר S-300 וכלי נשק נוספים.

סולימאני  הגיע למוסקבה ב-24 ביולי ופגש בנשיא ולדימיר פוטין ובשר ההגנה סרגיי שויגו וחזר לארצו שלושה ימים לאחר מכן, כך דווח ב"פוקס ניוז". דובר הקרמלין דחה את הדיווחים אודות קיום הפגישה, כך נמסר מסוכנות הידיעות הרוסית RIA.
למרות זאת, מקורות בטחוניים בארה"ב אמרו לסוכנות רויטרס כי הם מאמינים שהפגישה בין השניים אכן התקיימה. 
שגרירת ארה"ב לאו"ם, סמנת'ה פאוור, אמרה כי כל המדינות מחויבות לאכוף את האיסור שהוטל על סולימאני. "אלו דיווחים מאד מדאיגים אבל אנחנו עדיין מבררים את העובדות", היא אמרה לכתבים.