שיפור קל במצבו של הישראלי שנפצע באורח קשה במהלך טיפוס לפסגה בהרי ההימלאיה בהודו. רועי סדן, המכונה ג’ינג’י, שהקיף את העולם כשהוא רכוב על אופניים, נפגע כשהוא רכוב עליהם. כעת הוא מאושפז בבית חולים פרטי בעיר ניו דלהי, ואף שהוא מורדם ומונשם, סימניו החיוניים “מעודדים” ומקורביו משוכנעים כי הוא יצליח להתאושש.



בני משפחתו וחבריו הקימו בבית המשפחה שבאור יהודה חמ”ל והם עוקבים מקרוב אחר מצבו הבריאותי של יקירם, שפונה לבית החולים בתום מבצע חילוץ מורכב מהשטח ההררי הקשה.



מבצע החילוץ בוצע באמצעות מסוק של הצבא ההודי והוא התאפשר תודות להתערבות של שגריר ישראל דני כרמון ושל הקונסול בניו דלהי זיו בילאו. “כולם נרתמו למאמץ והצליחו להשיג מסוק שיחלץ את רועי משם”, סיפר אתמול גיל יחזקאל, שמרכז את החמ”ל בבית המשפחה. יחזקאל הסביר כי אחת הבעיות המרכזיות הייתה כי “כבר משעות הצהריים מסוקים אינם טסים באזור ההררי שבו נפצע סדן, אבל בכל מקרה, המבצע הצליח”. החבר הטוב הסביר כי “מיד לאחר ששמענו על מה שקרה, עזבנו הכל וכולנו נרתמנו לסייע. לאחר בדיקות ראשונות שעבר רועי בבית החולים, אנו מעודדים ומצפים שהוא יצא מזה ויחלים.


הוא עדיין מורדם ומונשם, אבל רועי הוא אדם חזק. היה לנו לילה קשה מאוד של חוסר ודאות, אבל עכשיו אנחנו אופטימיים”.



סדן התפרסם בשנים האחרונות כספורטאי אתגרי, שבין היתר הקיף את כדור הארץ ברכיבה על אופניים. המסע כלל 66 אלף ק”מ ב־42 מדינות בחמש יבשות.


לאחרונה הוא סיים מסע של חציית ההימלאיה באופניים והמתין לחברתו, שהייתה אמורה להצטרף אליו לטיול חווייתי באזור. לאחר ששמעה על פציעת בן זוגה,


היא הגיעה לבית החולים, ועם שני חברים נוספים הם לא משים ממיטתו של רועי.



מהפרטים שהתבררו עד כה, עולה כי סדן, שהמתין להגעתה של חברתו, החליט בינתיים להצטרף לקבוצת מטפסי הרים ממדינות אחרות שרצו להגיע עד לרכס בהימלאיה. “הם הגיעו לפסגה, ובירידה ככל הנראה החליק גיל ונפל מגובה רב. אחד מהמטפים בלם את נפילתו”, סיפר אתמול יחזקאל.