המלחמה העקובה מדם של בעלות הברית אל מול לוחמי ארגון דאעש, בחבל הכורדי האוטונומי בעיראק, מציינת בימים אלו שנה לתחילת קמפיין ההפצצות האווירי, והכורדים, להם יש הצלחות רבות בשדה הקרב מול המדינה האיסלאמית, מציגים את תקיפות חילות האוויר של הקואליציה האמריקאית ומשבחים את הישגיה בהדיפת כוחות דאעש.



בסרטון שפרסמה סוכנות הידיעות של האוטונומיה נראות הפצצות של מטוסי הקואליציה נגד עמדות ארטילריה שסיפקו לדאעש יתרון מול הכורדים, ושרידיהם של התותחים. כמו כן נראים בסרטון לוחמי דאעש בניסיון תקיפה לילית שמסוכלת על ידי ירי מקלע כבד מהאוויר. 



הגנרל סירוואן בראזני, מפקד הגזרה המרכזית של המליציה הידועה בשמה "פשמרגה", שיבח במילים חמות את הישגי התקיפות האוויריות ואמר כי יתרונן הגדול הוא בכך שהן מספקות לכורדים יתרון נקודתי בשדה הקרב, וזאת מבלי לפגוע באזרחים חפים מפשע או בכוחות הכורדים.



הגנרל בראזני הוסיף ואמר כי איכות התקיפות ותדירותן משתפרת באופן קבוע, כמו גם התיאום בין אנשי הפשמרגה בשטח למטוסים באוויר. בשנה האחרונה ביצעו מטוסי הקואליציה מעל 2600 תקיפות בעיראק לבדה. 



מאז קיץ 2014, בו פרצו אנשי המדינה האיסלאמית במתקפה נרחבת נגד הכורדים בצפון עיראק, הצליחו כוחות הפשמרגה להדוף את לוחמי דאעש מרוב שטחי האוטונומיה ולבודד ולהגביל את תנועת דאעש בצפון עיראק למספר צירים הנמצאים בטווח האש של הלוחמים הכורדים.  לצפייה בסרטון לחצו כאן