ארגון דאעש בחצי האי סיני פרסם היום (רביעי) תמונה של גופתו ערופת הראש של החטוף הקרואטי, טומיסלאב סלופק, אותו איימה הקבוצה להוציא להורג בשבוע שעבר, כך דווח באתר המזוהה עם הקבוצה.
סוכנות הידיעות רויטרס לא הצליחה לאשר את הדיווח באופן עצמאי או לאשר את אמיתות התמונה., שכללה את הכיתוב "הוצאתו להורג של הבן הערובה הקרואטי בשל השתתפותה של ממשלתו במערכה הבין לאומית נגד ארגון דאעש".
דובר משרד הפנים המצרי אמר: "ראינו את התמונה שפורסמה ברשת אך כעת אנו מבצעים בדיקות משלנו. אם התמונה תתברר כאמיתית, ניידע את התקשורת בהודעה מיוחדת.

בשבוע שעבר פורסם סרטון וידאו בו נראה האזרח הקרואטי, טומיסלב סלופק, עובד בעבור חברת נפט במצרים והתגורר בפרבר אמיד בבירה קהיר, ונאמר בו כי הוא יוצא להורג אם לא ישוחררו כל הנשים המוסלמיות מהכלא המצרי בתוך 48 שעות.


סלופק בן ה-30 נחטף בפרבר בו התגורר בקהיר כשהיה בדרכו לעבודה. הוא ככל הנראה נלקח לסיני ושם הוצא להורג. בחודש שעבר הודיע משרד החוץ הקרואטי כי אחד מאזרחי המדינה, שרק ראשי התיבות של שמו נמסרו, נחטף בקהיר בדרכו לעבודה.
 
מדובר בהוצאה להורג הראשונה של אזרח מערבי בידי ארגון דאעש בחצי האי סיני, קבוצה איסלמיסטית שהייתה ידועה בשם ,אנסאר בית אל מקדס",  עצמאית שבשנה האחרונה נשבעה אמונים לארגון הטרור הקיצוני ואימצה את שיטותיו וסמליו. 

אביו של סלופק נשא תחינה נרגשת עבור חיי בנו בשם המשפחה: "אני מבקש מהאנשים המחזיקים בבני לשחרר אותו חזרה לבני משפחתו, זאת משום שהמוטיבציה היחידה שלו בהגיעו לארצכם היא להביא פרנסה למשפחתו וילדיו".